کد خبر: ۳۴۶۷۴
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۹:۱۵

تولید پهپاد سینمایی با دقت فیلم برداری فوق العاده

شرکت دی جی آی از تولید یک پهپاد قدرتمند برای فیلم برداری سینمایی با دقت فوق العاده و نیز امکان چرخش در همه زوایا خبر داده است.

به گزارش «نبض فناوری»، نیواطلس اعلام کرد، پهپاد سینمایی جدید دی جی آی مدل به روزشده پهپاد اینسپایر محسوب می شود که آن هم کاربردهای سینمایی داشت.

مدل تازه با دوربین گیمبال عرضه شده که از توان تصویربرداری با دقت 8K و چرخش های متنوع برخوردار است و دقت بیشتری برای شناسایی موانع و جلوگیری از برخورد با آنها و نیز موقعیت یابی مناسب دارد.

این پهپاد که اینسپایر 3 نام دارد برای تصویربرداری هوایی حرفه ای قابل استفاده بوده و دوربین آن موسوم به Zenmuse X9-8K مجهز به حسگر CMOS و موتور پردازش تصاویر سینه کور 3 است. دقت تصاویر این دوربین 8192 در 4320 بوده و می تواند در هر ثانیه 25 فریم را به ثبت برساند.

البته در حالت سینما دی ان جی تصاویر با فرمت ProRes RAW و با دقت 75 فریم در ثانیه ضبط می شوند. حافظه یک ترابایتی با سرعت نگارش و قرائت 1100 و 900 مگابایت در ثانیه و امکان انتقال مستقیم و سریع داده ها به رایانه از جمله دیگر مزایای این پهپاد است. دقت تصاویر تهیه شده با این پهپاد 44.69 مگاپیکسل است.

تصویربرداری آهسته با دقت 4K و با کیفیت 120 فریم در ثانیه با فرمت ProRes RAW و امکان تهیه عکس با دقت 8192 در 5456 پیکسل از جمله دیگر مزایای این پهپاد است.

این پهپاد در نور کم نیز به خوبی قادر به فعالیت بوده و تصاویر را با دقت 30 فریم در ثانیه ثبت می کند. فناوری موقعیت یابی دقیق آن قرار گرفتن در محل مورد نظر را با دقت چند سانتیمتر ممکن می کند و برنامه ریزی سفارشی مسیر حرکت را نیز ممکن می کند. این پهپاد سینمایی از 9 حسگر بصری برای تشخیص همه جانبه موانع هم استفاده می‌کند.

پهپاد مذکور تا فاصله 15 کیلومتری اپراتور پرواز می کند و شارژ باتری آن برای یک ساعت استفاده کافی است. حداکثر سرعت این پهپاد به 94 کیلومتر در ساعت می رسد. قیمت این محصول 16500 دلار است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی