کد خبر: ۳۴۶۹۵
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

دستگاهی به اندازه دانه برنج به کمک بیماران سرطانی آمد

دستگاه کاشتنی کوچکتر از یک دانه برنج به کوچکتر کردن تومورهای سرطان پانکراس کمک می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، فیز اعلام کرد، دانشمندان موسسه تحقیقاتی متدیست هیوستون دستگاه جدید پیشگامانه‌ای برای درمان سرطان لوزالمعده طراحی کرده‌اند که کوچکتر از یک دانه برنج است.

سرطان لوزالمعده یکی از تهاجمی ترین اشکال این بیماری و یکی از سخت ترین آنها برای درمان است؛ اما این دستگاه جدید کاشتنی قادر است ایمونوتراپی را مستقیماً برای تومورها ارائه دهد.

کورین یینگ ژوان چوا یکی از محققان اعلام کرد هیجان‌انگیزترین یافته‌ها این بود که اگرچه این دستگاه تنها در یکی از دو تومور در مدل حیوانی قرار داده شد، اما تومور بدون دستگاه نیز کوچک شده بود. این بدان معناست که درمان موضعی با ایمونوتراپی توانست پاسخ ایمنی را برای هدف قرار دادن سایر تومورها فعال کند و در واقع، یک مدل حیوانی برای 100 روز بدون تومور باقی ماند.

پزشکان اغلب سرطان پانکراس را در مراحل پیشرفته تشخیص می دهند در آن زمان، درمان سرطان بسیار سخت تر می شود. به طور خاص، تقریباً 85 درصد از بیماران در هنگام تشخیص بیماری متاستاتیک دارند، به این معنی که سرطان در حال گسترش به سایر قسمت‌های بدن است.

ایمونوتراپی در مورد درمان سرطان‌هایی که به درمان‌های معمولی پاسخ نمی دهند، نویدبخش است. با این حال، از آنجایی که ایمونوتراپی کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، همچنین می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند که گاهی اوقات طولانی مدت است. پزشکان با استفاده از این دستگاه جدید برای ارائه درمان مستقیم به تومور، می توانند از بقیه بدن بیماران در برابر قرار گرفتن در معرض داروهای سمی محافظت کنند. این به نوبه خود، منجر به عوارض جانبی کمتری می شود و در نتیجه به بیماران سرطانی اجازه می‌دهد تا از کیفیت زندگی بهتری برخوردار شوند.

این دستگاه با نام NDES از یک مخزن دارویی از جنس استنلس استیل با کانال‌های نانو تشکیل شده است که غشایی ایجاد می‌کند که انتشار مداوم دارو را در هنگام آزادسازی تسهیل می‌کند.

در حرکت رو به جلو، دانشمندان در حال انجام تحقیقات آزمایشگاهی بیشتری برای کمک به تعیین اثربخشی و ایمنی این فناوری هستند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی