کد خبر: ۳۴۷۱۰
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۷

16818 محصول فناورانه عرضه شد تا به حلقه تقاضا متصل شود

معرفی و نمایش توانمندی‌ها یکی از مسیرهایی است که می‌تواند تجاری‌سازی محصولات فناورانه را تسهیل کند و به بازار داخلی رونق ببخشد.

به گزارش «نبض فناوری»، یکی از شروط اصلی برقراری تعادل و حفظ ثبات و رونق بازار؛ یکسا‌ن‌سازی میزان عرضه و تقاضا و برقراری ارتباط درست میان این دو حلقه مهم و حیاتی در اقتصاد است. این کار در واقع به نوعی بازارسازی برای محصولات به حساب می‌آید.

در زیست‌بوم فناوری و نوآوری که عرضه‌کنندگان محصولات را فناوران و شرکت‌هایی تشکیل می‌دهند که چندان با سازوکارهای بازار آشنا نیستند؛ رساندن محصولات و فناوری‌های عرضه شده به متقاضیان کمی پیچیده‌تر و دشوارتر است. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از نهادهای متولی در ایجاد این ارتباط پایدار با راه‌اندازی فن‌بازارهای تخصصی و با کمک کارگزاران فناوری اقدام به این کار کرده است.

یکی از مهم‌ترین گام‌های برداشته شده در این فن‌بازار؛ معرفی توانمندی‌ها و محصولات ایران‌ساختی است که توسط فناوران به تولید رسیده است. بر اساس آخرین آمار ثبت شده در حال حاضر 16818 محصول فناورانه توسط شبکه فن بازار ملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری معرفی شده و در دسترس قرار گرفته است.

محصولاتی که در حوزه‌های مختلفی همچون کشاورزی، سلامت، نفت، گاز، پتروشیمی، شهرهای هوشمند و غیره توسط فناوران ایرانی به تولید رسیده‌اند و آماده اتصال به بازارهای داخلی هستند.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی