کد خبر: ۳۴۸۲۲
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

هایسنس پتنت گوشی هوشمند با نمایشگر دوگانه در قسمت پشتی و جلویی را ثبت کرد

بسیاری از ما شرکت هایسنس را با تلویزیون‌های هوشمند تولیدی آن می‌شناسیم. اما این کمپانی از مدتی قبل، حضور خود در بازار گوشی‌های هوشمند را تثبیت نموده است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» این برند در وهله نخست روی مدل‌های مبتدی و میان‌رده تمرکز نموده و این موضوع به هایسنس امکان می‌دهد تا پاسخگوی نیازهای پایگاه گسترده‌تری از کاربران بوده و سهم بیش‌تری از این بازار بسیار رقابتی را به خود اختصاص دهد. آخرین پتنت ثبت شده توسط هایسنس به‌طور بالقوه می‌تواند نشان‌دهنده ورود یک مدل پرچمدار به بازار باشد.

در ادامه به تشریح جزئیات مربوط به این پتنت می‌پردازیم. هایسنس اخیرا پتنت مربوط به یک گوشی هوشمند با نمایشگر دوگانه را به ثبت رسانده است. این سبک از طراحی به کاربران امکان می‌دهد تا به‌ تماشای همزمان محتوا روی هر 2 نمایشگر پشتی و جلویی گوشی بپردازند. این پتنت، قاب پشتی گوشی را به یک نمایشگر کاربردی تبدیل می‌کند.

شایان به ذکر است که این الگوی طراحی از رویکرد نمایشگر تاشو تبعیت نمی‌کند. بنابراین در خصوص نحوه استفاده دقیق از آن هیچ‌گونه درک روشنی وجود ندارد. در گذشته، پتنت دستگاه‌هایی با یک نمایشگر روی پنل پشتی آنها رویت شده است. با این‌حال این گوشی‌ها چندان کاربردی نبوده و مخاطبان زیادی نداشتند.

یکی از نگرانی‌های اساسی در رابطه با چنین گوشی‌هایی به مقوله دوام آنها مربوط می‌شود. همان‌طور که احتمالا در جریان هستید؛ حتی گوشی‌های امروزی نیز بسیار ظریف بوده و در صورت آسیب‌دیدگی، تعمیر آنها بسیار پر هزینه خواهد بود. به‌عنوان مثال تعویض پنل پشتی شیشه‌ای آیفون که دچار شکستگی شده است؛ احتمالا هزینه چند صد دلاری را بر کاربران تحمیل خواهد کرد.

این وضعیت در خصوص مدل‌های برتر اندرویدی نیز کم و بیش صدق می‌کند. بنابراین آن‌دسته از مشتریان که از بروز مشکلات در گجت‌های خود واهمه دارند؛ احتمالا از خریداری گوشی با نمایشگر دوگانه در قسمت‌های جلویی و پشتی صرفنظر خواهند کرد. در رابطه با چنین دستگاهی بایستی توجه داشت که کاربران برای محافظت بهتر از گوشی قادر به استفاده از کیس محافظ نخواهند بود.

با این وجود تمامی این اطلاعات صرفا در حد حدس و گمان هستند و هرگونه اظهارنظر درباره این موضوع منوط به ارائه اطلاعات رسمی از سوی شرکت هایسنس خواهد بود. متاسفانه در حال حاضر مشخص نیست که آیا هایسنس به‌دنبال پیاده‌سازی طرح این پتنت در یکی از گوشی‌های هوشمند آینده خود است یا خیر.

با این‌حال ثبت چنین پتنتی نشان‌دهنده تعهد هایسنس به کشف مرزهای جدید در دنیای فناوری موبایل و جاه‌طلبی این شرکت برای ارائه محصولات پیشرفته به بازار است.

منبع:آی تی رسان

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی