کد خبر: ۳۴۹۲۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۰

هیوندای با نمایشگر انعطاف‌پذیر طراحی داخلی خودروها را متحول می‌کند

استفاده از این نوع نمایشگر آزادی عمل بیشتری را برای طراحان داخلی به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» شاخه موبیس شرکت هیوندای از یک تکنولوژی جدید برای کابین خودروها رونمایی کرد. این تکنولوژی در حقیقت همان نمایشگر انعطاف‌پذیر و جمع‌شونده است که می‌تواند در بخش‌های مختلف کابین مورد استفاده قرار بگیرد. کره‌ای‌ها معتقدند این تکنولوژی می‌تواند طراحی داخلی را متحول کند.

نمایشگرهای انعطاف‌پذیر در حال فراگیری در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند و صفحات تلوزیون‌ها هستند. هیوندای موبیس ادعا می‌کند اولین شرکتی است که این نوع نمایشگر را به سیستم اینفوتینمنت خودروها می‌آورد.

هیوندای موبیس و بهره‌گیری از صفحات OLED

حتما می‌دانید که نمایشگرهای انعطاف‌پذیر به لطف تکنولوژی OLED که فاقد شیشه مخصوص نمایش اطلاعات هستند، ممکن شده‌اند. در واقع این تکنولوژی اجازه می‌دهد نمایشگر را بدون شیشه و با کمک موادی منعطف مثل پلاستیک تولید کرد. چنین قابلیتی چند مزیت را برای کابین خودروها به ارمغان می‌آورد.

در سال‌های اخیر، ابعاد نمایشگرهای موجود روی داشبورد خودروها به‌شکل محسوسی رشد کرده است. این امر نیز به‌نوبه خود انتقادهای شدید طراحان داخلی را به‌دنبال داشته است، چرا که آنها نمایشگرهای بزرگ را یک عامل محدودکننده می‌دانند. نمایشگرهای انعطاف‌پذیر می‌توانند در داشبورد جمع و مخفی شوند، در نتیجه طراحان آزادی عمل زیادی را بدست خواهند آورد و قادر خواهند بود ایده‌های متنوع‌تری را پیاده کنند.

برای مثال طراحان می‌توانند داشبورد را هر گونه که بخواهند طراحی کنند و فقط در مواقعی که راننده نیاز به مشاهده اطلاعات دارد، نمایشگرهای دیجیتال از محل مخصوص خود در داشبورد خارج شوند. علاوه‌بر این، تکنولوژی نمایشگرهای جمع‌شونده، امکان شخصی‌سازی بیشتر را فراهم می‌کند. برای نمونه هنگام رانندگی، به‌منظور جلوگیری از حواس‌پرتی راننده فقط بخش کوچکی از نمایشگر می‌‌تواند از جای خود خارج شود. در عین حال، وقتی که راننده در یک ایستگاه، منتظر شارژ کامل باتری خودرو است، نمایشگر ‌به‌طور کامل باز می‌شود تا او را بهتر سرگرم کند.

نمایشگر انعطاف پذیر هیوندای موبیس

هیوندای موبیس می‌گوید این شرکت توانایی تولید نمایشگرهای منعطف تا اندازه 30 اینچ را دارد. این شرکت تأکید کرده نمایشگری با این ابعاد را در فضایی به عمق 4.7 اینچ (معادل 12 سانتیمتر) در داشبورد جمع می‌کند.

«هان یونگ-هون» مدیر بخش الکترونیک و کنترل هیوندای موبیس امیدوار است با رونمایی از این تکنولوژی، این شرکت به یک بازیگر پیشرو در زمینه نمایشگرهای خودرویی تبدیل شود. وی افزوده با این تکنولوژی نوین برای سیستم اینفوتینمنت، هیوندای موبیس طلایه‌دار بازارهای جهانی خواهد شد.

گفتنی است هیوندای موبیس برندهای لوکس اروپایی و آمریکایی را مشتری بالقوه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر خود می‌بیند. به‌عبارت دیگر، نمایشگر منطعف این شرکت مختص محصولات گروه هیوندای موتور (شامل برندهای هیوندای، کیا و جنسیس) نیست و سایر سایر خودروسازان نیز امکان سفارش و خرید آن را خواهند داشت.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی