کد خبر: ۳۴۹۵۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۶

علت جمع شدن آب در لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش از جمله دستگاه هایی است که به دلیل استفاده مداوم، در معرض آسیب دیدگی های بسیاری قرار دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از به اتمام رسیدن فرآیند شستشو برای این دستگاه اتفاق بیفتد، جمع شدن آب در لباسشویی بوش است.

علت جمع شدن آب در لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش از جمله دستگاه هایی است که به دلیل استفاده مداوم، در معرض آسیب دیدگی های بسیاری قرار دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از به اتمام رسیدن فرآیند شستشو برای این دستگاه اتفاق بیفتد، جمع شدن آب در لباسشویی بوش است.

اطلاع دیر هنگام از این موضوع ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت دستگاه شود. بنابراین؛ بلافاصله بعد از مشاهده مشکل جمع شدن آب در لباسشویی بوش، باید هرچه سریع تر برای عیب یابی آن اقدام شود.

علت آب دادن لباسشویی در حالت خاموش از مشکلات نسبتاً شایعی است که ممکن است برای هر مصرف کننده ای اتفاق بیفتد. در ادامه به بررسی شایع ترین علل پر شدن آب در دیگ لباسشویی بوش و سایر قسمت های این دستگاه می پردازیم.

اختلال در عملکرد برد الکترونیکی لباسشویی بوش

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش به عنوان مغز این دستگاه، موظف به تعیین وظایف و فرمان دادن به سایر قطعات این دستگاه است. در واقع مدیریت بخش های مختلف ماشین لباسشویی بوش به واسطه برد الکترونیکی آن انجام می شود. یکی از وظایف مهم برد الکترونیکی ماشین لباسشویی بوش، دستور به قطع یا وصل شدن آب در هنگام شستشو یا بعد از آن است.

چنانچه این دستگاه دچار اختلال شود و کارایی خود را از دست بدهد، هیچ فرمانی برای قطع یا وصل شدن آب ارسال نمی شود و به همین علت ممکن است بعد از شستشو مقداری آب درون دیگ لباسشویی جمع شود. خوشبختانه برد الکترونیکی ماشین لباسشویی قابلیت تعمیر و تعویض است  و پس از تعمیرات برد لباسشویی بوش، مشکل جمع شدن آب به طور کامل رفع می شود.

مسدود شدن خرطومی لباسشویی بوش

دومین علت جمع شدن آب در لباسشویی بوش، انسداد لوله خرطومی زیر مخزن لباسشویی بوش است. آب درون ماشین لباسشویی بوش بعد از اتمام کار توسط لوله خرطومی زیر مخزن از دستگاه خارج می شود. چنانچه مسیر این لوله به دلایل متعددی مانند جمع شدن مو، جمع شدن مواد زائد، گیر کردن جزئیات لباس، دستمال و...مسدود شود، عمل تخلیه آب در لباسشویی بوش با کیفیت بالایی انجام نمی شود.

مسدود شدن خرطومی لباسشویی بوش

برای اینکه تشخیص دهید علت جمع شدن آب در لباسشویی بوش، با انسداد لوله خرطومی مرتبط است، باید تمام بخش های این لوله را با فشار دادن و دست زدن بررسی کنید و برای گرفتگی آن اقدام کنید. در صورتی که گرفتگی و انسداد لوله خرطومی رفع نشده باشد، می توانید با تعویض آن نسبت به رفع مشکل جمع شدن آب در لباسشویی بوش اقدام کنید.

خراب شدن شیر برقی لباسشویی بوش

شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی زمانی انجام می شود که آب طبق دستور برد الکتریکی از طریق شیر برقی به مخزن داخلی آن وارد شود. شیر برقی ماشین لباسشویی از جمله قطعاتی است که باید هر چند سال یکبار تعویض یا عیب یابی شود. چنانچه شیر برقی در ماشین لباسشویی خراب شود، بعد از دستور گرفتن از برد الکترونیکی، حجم زیادی از آب را بدون قطعی وارد دیگ لباسشویی می کند.

تکنسین های متخصص در زمینه تعمیرات لباسشویی بوش معتقد هستند، که جمع شدن آب در لباسشویی بوش اگر به علت خراب شدن شیر برقی باشد، رنگ آب زلال و عاری از کثیفی است. اما اگر آب جمع شده در ماشین لباسشویی بوش کثیف و سیاه باشد، ارتباطی با شیر برقی این دستگاه ندارد.  

شیر برقی از آن دسته قطعاتی است که امکان تعویض آن بعد از خرابی وجود دارد. بنابراین؛ اگر به دلیل خراب شدن شیر برقی با مشکل جمع شدن آب در لباسشویی بوش همراه هستید؛ کافیست تا از افراد متخصص در این زمینه بخواهید؛ تا با شیر برقی آسیب دیده با قطعه اورجینال لباسشویی بوش برای عملکرد صحیح آن اقدام کنند.

اختلال و خرابی هیدروسنسور ماشین لباسشویی بوش

امروزه در ماشین لباسشویی بوش و سایر برندها، سنسوری تعبیه می شود که به واسطه آن برد دستگاه از میزان سطح یا حجم آب در لباسشویی مطلع می شود. چنانچه هیدرو سنسور لباسشویی بوش دچار اختلال و خرابی شود، اطلاعات نادرستی از میزان آب در دیگ لباسشویی به برد ارسال می شود.

اختلال و خرابی هیدروسنسور ماشین لباسشویی بوش

این مسئله باعث می شود تا برد الکترونیکی در زمان مناسبی برای دستور قطع میزان آب ورودی اقدام نکند. برای رفع مشکل جمع شدن آب لباسشویی بوش در هنگام خاموشی، می توانید به نیروهای متخصص در این زمینه بسپارید تا به تعمیر یا تعویض هیدرو سنسور بپردازند.

سایر دلایل جمع شدن آب در لباسشویی بوش هنگام خاموشی

علاوه بر دلایل ذکر شده، عوامل دیگری مانند گیر کردن اجسام ریز و درشت در برخی از قطعات لباسشویی، کثیف شدن فیلتر لباسشویی، مسدود شدن فاضلاب منزل، خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی، اختلال در عملکرد پروانه پمپ و... می توانند باعث پر شدن آب در لباسشویی بوش شوند. متاسفانه جدا شدن اجزای لباس مانند دکمه، غزن و... و وارد شدن اجسام به پروانه پمپ لباسشویی باعث می شود تا این قطعه مسدود شده و حجم زیادی از آب درون دیگ لباسشویی جمع شوند.

دلایل جمع شدن آب در جاپودری ماشین لباسشویی

جمع شدن آب در جاپودری ماشین لباسشویی بوش، از دیگر مشکلات رایجی است که ممکن است برای این دستگاه اتفاق بیفتد و باعث نگرانی مصرف کننده شود. بررسی های انجام شده نشان می دهد که دلایل متعددی منجربه پر شدن آب در جای پودر لباسشویی بوش می شوند. اولین دلیل جمع شدن آب در این محفظه، نصب غیر اصولی و همچنین تراز نبودن ماشین است که باعث ورود حجم زیادی از آب به جاپودری می شود.

علت دوم پر شدن آب در محفظه پودر لباسشویی بوش، تمیز نکردن این محفظه بعد از هر بار شستشو است. جا پودری لباسشویی مانند سایر بخش های این دستگاه باید به صورت منظم تمیز شود. در صورت تمیز نگه نداشتن این محفظه، مواد شوینده درون آن رسوب می کنند و مانع از خروج آب می شوند. بنابراین؛ پیشنهاد می شود بعد از هر بار کار کردن با لباسشویی بوش، تمام بخش های جا پودری با استفاده از آب گرم و دستمال تمیز و خشک شود.

علت جمع شدن آب در لاستیک ماشین لباسشویی بوش

در برخی از موارد ممکن است علاوه بر پر شدن آب در دیگ لباسشویی بوش، مقداری آب در لاستیک ماشین لباسشویی جمع شود. اگر نگاهی به فضای داخلی لاستیک لباسشویی بوش بیندازید، خواهید دید که منافذ ریزی روی آن وجود دارد که باعث خروج آب می شود. در صورتی که منافذ درون لاستیک به دلیل تجمع کثیفی مسدود شوند؛ خروج آب به درستی انجام نمی شود و آب درون لاستیک پر می شود.

در صورتی که با مشکل جمع شدن آب در لاستیک ماشین لباسشویی بوش مواجه شده اید، بهتر است با استفاده از جسم تیز یا گوش پاک کن، منافذ را تمیز کنید. همچنین می توانید برای جلوگیری از بروز این مشکل، بعد از هر بار شستشو، با استفاده از یک حوله یا پارچه، لاستیک لباسشویی را خشک کنید.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی