کد خبر: ۳۵۰۱۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

شکست استارشیپ قابل‌ پیش‌بینی بود

یک ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم گفت: شکست موشک استارشیپ خسارت چند صد میلیون دلاری به همراه داشت، اما این ریسک برای صنایع فضایی پذیرفته شده است و عملاً برای دستیابی به موفقیت قابل پیش‌بینی بود.

به گزارش «نبض فناوری»، محسن منتظری، با اشاره به پرتاب ناموفق موشک استارشیپ و اهمیت این پروژه فضایی، اظهار کرد: موشک استارشیپ قرار بود قوی‌ترین راکت جهان را به همراه خود حمل کند که این راکت توانایی فرود داشت.

وی افزود: درواقع راکت مورد نظر پس از پرتاب قادر بود با کمک دریافت سیگنال‌های زمینی فرود آید. این راکت قرار بود که حامل تعدادی از فضانوردان باشد و این وظیفه نیازمند قدرت بسیار زیادی است، همچنین قدرت فرود فضاپیما نیز بسیار حائز اهیمت است.

این ستاره‌شناس در رابطه با اهمیت پرتاب استارشیپ گفت: به طور کلی برای اینکه بشر توانایی رسیدن به ماه و مریخ سفر باید پروسه خاصی را سپری کند که این مسیر نیازمند آزمون و خطاهای بسیاری است.

منتظری در همین رابطه افزود: در حال حاضر همین که استارشیپ توانست از سکوی خود جدا شود برای صنایع‌فضایی یک موفقیت محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه موشک استارشیپ با شکست مواجه شد، زیرا این موشک در ارتفاع مشخصی دچار مشکل شد.

این ستاره‌شناس و مخترع فناوری‌های حوزه نجوم ادامه داد: شکست موشک استارشیپ خسارت چند صد میلیون دلاری به همراه داشت، اما این ریسک برای صنایع فضایی پذیرفته شده است و عملاً برای دست‌یابی به موفقیت قابل پیش‌بینی بود.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی