کد خبر: ۳۵۰۴۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

هشدار آمریکا و اروپا به مالزی درباره ریسک امنیتی هواوی

اتحادیه اروپا و آمریکا به مالزی درباره ریسک‌هایی که در صورت مشارکت هواوی در زیرساخت مخابراتی، برای امنیت و سرمایه گذاری خارجی این کشور، به وجود می‌آید، هشدار دادند.

به گزارش «نبض فناوری»، مالزی در حال نهایی کردن بررسی راه اندازی شبکه نسل پنجم (5G) است که ممکن است به شرکت هواوی چین اجازه دهد نقشی را در زیرساخت مخابراتی این کشور برعهده بگیرد.

روزنامه فایننشیال تایمز گزارش داد نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا در مالزی، در آوریل پس از این که دولت مالزی تصمیم گرفت تصمیم برای اعطای مجوز ساخت شبکه نسل پنجم دولتی به اریکسون را مورد بازبینی قرار دهد، نامه‌ای به دولت مالزی نوشتند.

راه اندازی شبکه نسل پنجم در مالزی بر سر نگرانی صنعت نسبت به قیمت گذاری و شفافیت و همچنین نگرانی‌ها نسبت به ایجاد انحصار با فعالیت یک شبکه دولتی، شکست‌های متعددی را تجربه کرده است.

هواوی مدت‌ها نامزد اصلی برای دریافت این قرارداد بود و دولت مالزی، نگرانی‌های امنیتی که از سوی آمریکا نسبت به این غول چینی مطرح شده بود را رد کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، رایان مک فیترز، سفیر آمریکا در مالزی، در یکی از این نامه‌ها نوشت: مقامات بلندپایه در واشنگتن، با این دیدگاه من موافق هستند که تغییر مدل فعلی، رقابت‌پذیری صنایع جدید را تضعیف کرده و رشد نسل پنجم در مالزی را تحلیل می‌برد و تصویر تجاری پسندی که مالزی در سطح بین‌المللی دارد را مخدوش می‌کند. اجازه دادن برای حضور تامین کنندگان غیرمعتبر در هر بخشی از شبکه، زیرساخت مالزی را در معرض ریسک‌های امنیت ملی قرار می‌دهد.

آمریکا سه سال پیش موفق شد متحدان اروپایی نظیر انگلیس و سوئد را متقاعد کند بکارگیری تجهیزات هواوی در شبکه‌های تلفن همراه این کشورها را ممنوع یا محدود کنند. این ممنوعیت با استناد به نگرانی‌ها از احتمال جاسوسی سایبری با خرابکاری پکن در زیرساخت ارتباطات حساس کشورهای غربی صورت گرفت و پس از آن، ژاپن، نیوزیلند و کانادا دست به اقدام مشابهی زدند. هواوی مکررا این اتهامات را رد کرده است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی