کد خبر: ۳۵۰۴۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

تلاش اپل برای توقف شکایت دو میلیارد دلاری باتری آیفون

اپل از دادگاهی در لندن خواست یک شکایت گروهی که از این شرکت آمریکایی به دلیل کندی عمدی سرعت آیفون‌های قدیمی، دو میلیارد دلار خسارت طلب کرده است را رد کند.

به گزارش «نبض فناوری»، این غول فناوری آمریکایی با شکایتی به ارزش ۱.۶ میلیارد پوند بعلاوه بهره آن روبروست که توسط جاستین گاتمن، مدافع حقوق مصرف کننده به نمایندگی از کاربران آیفون در انگلیس مطرح شده است.

وکلای گاتمن به دادگاه اعلام کرده‌اند اپل مسائل مربوط به باتری بعضی از مدل‌های آیفون را پنهان کرده و به طور مخفیانه، ابزار مدیریت نیرو در این گوشی‌ها نصب کرده که عملکرد آنها را کند کرده است.

اپل در یک استدلال مکتوب، این شکایت را بی‌پایه و اساس اعلام کرد و جدا از تعداد محدودی مدل آیفون ۶ که برای آنها تعویض رایگان را فراهم کرد، معیوب بودن باتری‌های آیفون به شدت تکذیب کرد.

این شرکت همچنین اعلام کرد به‌روزرسانی مدیریت نیرو که در سال ۲۰۱۷ برای مدیریت تقاضا در باتری‌های قدیمی‌تر یا دارای سطح شارژ اندک معرفی شد، تنها عملکرد آیفون ۶ را به طور میانگین ۱۰ درصد کاهش داده است.

گاتمن سه شنبه هفته جاری از دادگاه تجدیدنظر رقابت لندن خواست این پرونده را تائید کرده و اجازه دهد جلسه دادگاهی آن برگزار شود.

فیلیپ موزر، وکیل این مدافع حقوق مصرف کننده به توافق سال ۲۰۲۰ اپل برای حل و فصل شکایت گروهی و اقدام رگولاتوری ایالتهای آمریکا بر سر مسئله باتری آیفون اشاره کرد که نشان می‌دهد اپل نگفته است این اتفاق هرگز نیافتاده است. او گفت: اپل همچنین در سال ۲۰۱۹ به دیده‌بان رقابت انگلیس قول داده بود در خصوص سلامت باتری آیفون، با کاربران این گوشی شفافیت و صراحت بیشتری داشته باشد.

این شرکت منکر گمراه کردن کاربران درباره مشکلات باتری آیفون بوده و به عذرخواهی عمومی که در سال ۲۰۱۷ انجام داد و عرضه باتری تعویضی ارزان‌تر برای مشتریانی که با این مشکل روبرو شده بود، اشاره کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دیوید ولفسون، وکیل اپل در اظهاریه به دادگاه گفت که ادعای این شکایت بر پایه این است که همه باتری‌ها نمی‌توانند حداکثر توان مورد نیاز را در هر شرایطی و در همه زمان ها داشته باشند که این موضوع، برای همه دستگاه‌های باتری‌دار صدق می کند.

منبع/ ایسنا

برچسب ها: اپل باتری آیفون
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی