کد خبر: ۳۵۰۷۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰

نخ بخیه ارتوپدی از سوی محققان تولید شد

یک شرکت دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید موفق به تولید یک محصول تخصصی در فیلد جراحی ارتوپدی شد.

به گزارش «نبض فناوری»، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن و تامین بخشی از هزینه‌های تولید موفق به تولید "آنکور سوچور" به عنوان یک محصول تخصصی در حوزه جراحی ارتوپدی شد.

آنکور سوچور، نخ بخیه لنگری است که محصولی مهم و اساسی در جراحی‌های ارتوپدی به شمار می‌رود که برای اتصال تاندون آسیب‌دیده به استخوان استفاده می‌شود، به گونه‌ای که به یک سر این نخ‌های بخیه یک پیچ ظریف متصل شده و جراح با وارد کردن پیچ به استخوان باعث اتصال مستقیم نخ بخیه به بافت استخوانی می‌شود.

روابط عمومی صندوق سلامت ثامن اعلام کرد، حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با این محصول، گفت: آنکور سوچور تولیدشده در این شرکت در دو سایز ۵ میلیمتر و ۳ میلیمتر است و دارای ۴ رشته نخ سایز USP2 از جنس پلی اتیلن است. جنس مرغوب نخ‌ها، طراحی ارگونومیک دسته پیچ گوشتی برای کاربردی ساده‌تر، مندرج بودن میله پیچ گوشتی به منظور آگاهی از محل قرارگیری دقیق پیچ آنکور و استفاده از تیتانیوم برای پیچ آنکور از ویژگی‌های محصول تولیدی این شرکت است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی