کد خبر: ۳۵۱۳۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

ویژگی‌های جدید به کروم‌بوک‌های سامسونگ اضافه شد؛ برنامه جدی سامسونگ برای خودنمایی در بازار لپ‌تاپ

گوگل در حال بهبود مشخصه انتخاب‌گر ایموجی در Chrome OS است. بر اساس یک گزارش جدید، Chrome OS از قابلیت افزودن نمادها و کاراکترهای خاص در انتخاب‌گر ایموجی روی دستگاه‌های مجهز به این سیستم‌عامل از جمله کروم‌بوک‌های گلکسی پشتیبانی می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، قابلیت پشتیبانی از کاراکترها و نمادهای خاص با به‌روزرسانی‌های اخیر برای Chrome OS ارائه شده است. کاراکترها و نمادهای خاص شامل فلش‌ها، گلوله‌ها، ستاره‌ها، نمادهای ارزی، نمادهای شبه حروف، علائم ریاضی و سایر نمادها هستند.

پیش از این Chrome OS تنها از تعداد انگشت‌شماری کاراکتر ویژه پشتیبانی می‌کرد. این کاراکترها با استفاده از میانبر صفحه‌کلید و مجموعه‌ای از اعداد قابل افزودن بودند. همچنین مشخصه انتخاب‌گر ایموجی در Chrome OS دارای یک ایموجی جدید مبتنی بر متن موسوم به emoticons است.

پیش از این کاربران Chrome OS برای استفاده از این نمادها و کاراکترهای خاص بایستی کلیدهای ترکیبی Ctrl + U را فشار می‌دادند. به‌دنبال آن کد خاص برای نماد یا کاراکتر منحصربه‌فرد درون متن قرار می‌گیرد.

وجود انتخاب‌گر بصری به درک آسان‌تر علائم منتخب کمک می‌کند. بعلاوه این فرآیند، مشابه نحوه انجام کارها در ویندوز و سایر سیستم‌عامل‌ها است.

ویژگی‌های جدید به کروم‌بوک‌های سامسونگ اضافه شد؛ برنامه جدی سامسونگ برای خودنمایی در بازار لپ‌تاپ

مشخصه به‌روزرسانی شده انتخاب‌گر ایموجی در Chrome OS به کاربران امکان می‌دهد تا نمادها و کاراکترهای ویژه را از منو اختصاصی انتخاب کنند. این مشخصه با 2 روش مختلف قابل دسترس است. نخستین روش با کلیک راست بوده و روش دوم از طریق فشردن کلیدهای ترکیبی Search + Shift + Space است.

کاربران با مراجعه به نسخه به‌روزرسانی شده انتخاب‌گر ایموجی، یک ایموجی جدید مبتنی بر متن موسوم به emoticons را مشاهده خواهند کرد. این emoticons شامل یک صورتک ساده و شانه‌های بالا افتاده با ظاهری واضح‌تر است (¯\_(ツ)_/¯).

کاربران کروم‌بوک‌های گلکسی به‌زودی به برنامه‌های نصب شده روی گوشی خود دسترسی خواهند داشت

شرکت گوگل ضمن برگزاری رویداد CES 2022 به تشریح برنامه‌های خود برای رونمایی از قابلیتی پرداخت که به کاربران کمک می‌کند تا با استفاده از دستگاه کروم‌بوک به کلیه برنامه‌های چت نصب شده روی گوشی خود دسترسی پیدا کنند.

بر اساس گزارش‌های جدید، این ویژگی احتمالا در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد؛ چرا که گوگل عرضه مشخصه Cross-Device Services برای دستگاه‌های کروم‌بوک در پلی استور را آغاز کرده است. این موضوع بدان معناست که کاربران کروم‌بوک‌های گلکسی نیز به‌زودی می‌توانند از قابلیت مورد اشاره بهره‌مند شوند.

با توجه به اطلاعات فهرست گوگل پلی، مشخصه Cross-Device Services به کاربران Chrome OS امکان می‌دهد تا کارهای خاصی نظیر پاسخ دادن به یک پیام، بررسی وضعیت اشتراک‌گذاری و ایجاد یا ویرایش لیست خرید خود را مستقیما از طریق دستگاه کروم‌بوک انجام دهند.

مزیت اصلی استفاده از ویژگی Cross-Device Services کروم‌بوک این است که در زمان مورد نیاز جهت دسترسی به گوشی تلفن صرفه‌جویی نموده و در عوض بر ادامه فعالیت روی کروم‌بوک تمرکز خواهد داشت. با این‌حال مشخصه Chromebook Cross-Device Services کماکان مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد.

بعلاوه به‌نظر می‌رسد که کلیه اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی موبایل از طریق این ویژگی قابل دسترس خواهند بود. تصاویر اسکرین‌شات منتشر شده نشان‌دهنده بخش Recent apps با ردیفی از آیکون‌ها در رابط Chrome OS Phone Hub هستند. همچنین یک لینک به فهرست کلیه اپلیکیشن‌ها نیز قابل رویت است. این ویژگی احتمالا به کاربران امکان خواهد داد تا به کلیه برنامه‌های نصب شده روی گوشی خود دسترسی داشته و آنها را روی کروم‌بوک خود اجرا نمایند.

ویژگی‌های جدید به کروم‌بوک‌های سامسونگ اضافه شد؛ برنامه جدی سامسونگ برای خودنمایی در بازار لپ‌تاپ

اپلیکیشن تقویم گوگل با قابلیت استریمینگ در نسخه آزمایشی نمایش داده شده است. این برنامه در یک پنجره شناور ظاهر شده و همچنین جزئیات مربوط به دستگاه مبدا را نمایش خواهد داد.

ویژگی Chromebook Cross-Device Services هم‌اکنون تنها برای گوشی‌های پیکسل گوگل قابل دسترس است. با این‌حال مشخصه مذکور احتمالا روی دستگاه‌های گلکسی سامسونگ یا سایر گجت‌های اندرویدی نیز قابل نصب خواهد بود؛ مشروط بر اینکه سیستم‌عامل اندروید 13 تنها پیش‌نیاز لازم برای اجرای آن باشد. این ویژگی هنوز برای کاربران کروم‌بوک‌ها فعال نشده است.

ویژگی‌های جدید به کروم‌بوک‌های سامسونگ اضافه شد؛ برنامه جدی سامسونگ برای خودنمایی در بازار لپ‌تاپ

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی