کد خبر: ۳۵۱۴۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۵

هموارسازی مسیر‌‌ ورود دانش‌بنیان‌ها به توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم

همکاری مشترک میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با هدف توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم شکل گرفت.

به گزارش «نبض فناوری»، تفاهم‌نامه برگزاری نمایشگاه مشترک فناوری‌های محرومیت‌زدا(آبادیران) که به امضای رضا اسدی‌فرد معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام رسیده است؛ هم‌افزایی و توسعه زمینه همکاری‌های مشترک، بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود و تحقق سیاست‌ها و منویات ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر برخوردار را هدف قرار داده است.

اشتراک منابع معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با سایر نهادها در راستای تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به منظور ایجاد اشتغال، رفع محرومیت آموزشی و تربیتی و رفع چالش و توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم و جامعه هدف نهادهای حمایتی مشارکت‌کننده در برگزاری نمایشگاه و حمایت از گروه‌های جهادی مهم‌ترین اهدافی است که این تفاهم‌نامه دنبال می‌کند.

حمایت یک میلیارد ریالی بنیاد احسان برای خرید از شرکت‌های دانش‌بنیان

از جمله تعهدات بنیاد احسان در این تفاهم نامه مشارکت و حمایت مالی از نمایشگاه به مبلغ 500 میلیون تومان، حمایت از گروه‌های جهادی همکار بنیاد احسان، برای خرید از شرکت های دانش بنیان و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه به میزان 50 درصد و سقف یک میلیارد ریال با معرفی معاونت علمی به بنیاد، پس از ارزیابی و تایید قرارگاه خلاقیت و نوآوری بنیاد است. همچنین ترویج، تبلیغات، اطلاع رسانی، به جامعه هدف ونهادهای زیر مجموعه، احصای 10 اولویت اول نیازهای بنیاد احسان در حوزه فناوری و ارائه آن به معاونت به منظور اتصال آن به شرکت های دانش بنیان از دیگر تعهدات بنیاد احسان در این تفاهم نامه است.

حوزه‌های مدنظر در برگزاری این نمایشگاه هم شامل «مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی»، «کشاورزی، دامپروری و شیلات»، «ماشین‌آلان کوچک مقیاس»، «سلامت، بهداشت و توانبخشی» و «فناوری‌های آموزشی» می‌شود.

از جمله مخاطبان نمایشگاه نیز می‌توان به نهادها و شرکت‌های زیرمجموعه ذیل دستگاه‌های اجرایی دولتی مرتبط با محرومیت‌زدایی مانند «بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی»، «کمیته امداد امام خمینی»، «معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور»، «ستاد اجرایی فرمان امام»، «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، «بنیاد مسکن انقلاب اسلامی» و غیره اشاره کرد. «هسته‌ها، گروه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق» و «خیرین و گروه‌های جهادی» نیز مخاطبان فراخوان و برپایی نمایشگاه هستند.

این رویداد ملی 23 تا 25 خردادماه 1402 در مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد. معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شده است که برای «گردآوری و در اختیار قرار دادن بانک اطلاعاتی شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع نمایشگاه به بنیاد»، «ارزیابی و داوری شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌کننده در فراخوان طبق نظر کمیته اجرایی»، «تعیین شرکت‌های واجد صلاحیت برای حضور در نمایشگاه و برپایی غرفه»، «ارائه تسهیلات ترجیحی خرید کالا و خدمات دانش‌بنیان به منظور تحقق اهداف نمایشگاه» و «ترویج، اطلاع رسانی و تبلیغات نمایشگاه به جامعه هدف و نهادهای زیرمجموعه» تلاش کند.

همچنین «مشارکت در تقدیر از شرکت‌های دارای بیشترین قرارداد منعقد شده در نمایشگاه»، «تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی برای تجاری‌سازی فناوری‌های محرومیت زدا» و «حمایت از شرکت‌ها در برپایی نمایشگاه و غرفه‌سازی، اعلام فراخوان و اطلاع رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، خلاق و مجموعه‌های فعال در حوزه‌های محوری نمایشگاه» دیگر تعهدات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این همکاری مشترک است.

هموارسازی مسیر‌‌ ورود دانش‌بنیان‌ها به توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم

ارسال نظرات
متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک
وبگردی