کد خبر: ۳۵۲۲۵
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

مشکل یخ‌زدگی بال پهپادها با یک نانوپوشش صنعتی حل شد

شرکت زنتک (Zentek Ltd) از موفقیت در استفاده آزمایشی پوشش icephobic در هواپیماهای بدون سرنشین خبر داد، جایی که در شرایط یخ‌زدگی، این پوشش نتایج جالب توجهی ارائه کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، در این پهپاد روی تیغه‌های پروانه پوشش icephobic زنتک اعمال شده بود، در تمام آزمایش‌های انجام‌شده، پهپاد مجهز به پوشش نانویی، پرواز را تا تمام شدن باتری حفظ کرد. به گفته مسئولان این شرکت، همان پهپاد با تیغه‌هایی که فاقد پوشش بودند به سرعت توانایی حفظ پرواز خود را از دست داد.

زنتک اعلام کرد که در این پوشش اکسید گرافن عامل‌دار به یک الاستومر افزوده شده است. طبق گزارش‌ها، آزمایش‌ها توسط شخص ثالث واجد شرایط انجام شده است و انتظار می‌رود که الزامات حمل و نقل کانادا برای تجهیزات ضد یخ را برآورده کند.

فناوری icephobic زنتک می‌تواند چالش مهمی در بخش اجازه عملیات پهپاد در کانادا در شرایطی که می‌تواند منجر به یخ‌زدگی شود، را حل کند. این شرکت اکنون در حال مشاوره با سازمان حمل و نقل کانادا است تا فناوری تجمع یخ غیرفعال زنتک را به عنوان فناوری مناسب برای برآورده کردن الزامات مقررات ۹۰۱٫۳۵ معرفی کند. این شرکت به دنبال یافتن یک همکار صنعتی است تا بتواند تجهیزات طراحی شده برای تشخیص یخ‌زدگی را ارائه دهد.

گرگ فنتون، مدیرعامل زنتک گفت: «فناوری ما می‌تواند چالش مهمی را برای صنعت هواپیماهای بدون سرنشین نه تنها در کانادا، بلکه در همه کشورهایی که شرایط یخبندان وجود دارد حل کند و عملیات خطرناک پرواز پهپاد در هوای سرد را ایمن‌تر کند. این نه تنها یک فرصت تجاری خوب برای زنتک است، بلکه یک فرصت واقعی برای نشان دادن اینکه نانومواد می‌تواند مشکلات دنیای واقعی را حل کند، است.

سال گذشته، شرکت آزمایش فرسایش شن و ماسه روی پوشش‌های Icephobic انجام داد و موفقیت آن را به پایان رساند. نتایج این تست‌ها نشان داد که فناوری icephobic این شرکت در شرایط نامطلوب برای صنعت توربین‌های بادی و پهپاد بادوام است.

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی