کد خبر: ۳۵۲۷۱
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و نخبگان در رفع چالش‌های حوزه حمل‌ونقل

حضور 30 شرکت دانش‌بنیان، فناور، نوپا و خلاق و مجموعه‌های سرمایه‌گذار در «نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان» مهم‌ترین دستاورد برگزاری این رویداد بود.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری که در حوزه‌های «وسایل نقلیه پاک و برقی و تجهیزات آن»، «سامانه مدیریت و پایش هوشمند تردد و ایمنی»، «تابلو و علائم و تجهیزات ترافیکی»، «سامانه و تجهیزات پارکینگ‌های حاشیه‌ای و مکانیزه»، «سامانه سرویس‌های اشتراکی» و «ناوگان حمل و نقل همگانی» خدمت یا محصولی ارائه کرده‌اند.

این رویداد بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان کشور در حل مشکلات و چالش‌های اقتصادی و فناوری، ارائه راهکارهایی برای ایجاد تعامل بین دانشگاه‌ها و صنعت، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توسعه فضای کارآفرینی و نوآوری در کشور برگزار شد.

در نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان با هدف حل مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای کلان شهرها به کمک استفاده از روش‌های علمی و دانش‌بنیان؛ تفاهم‌نامه سه جانبه بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وزارت کشور و شهرداری اصفهان منعقد شد.

شهرداری اصفهان نیز با توجه به محورهای تفاهم نامه نسبت به استخراج نیازمندی ها اقدام و آنها را در اختیار شرکت ها و صاحبان ایده گذاشت. در ادامه این فرآیند، شرکت‌های مستعد معرفی شدند و جلسات و بازدیدهای مشترک برای ارزیابی آن ها صورت گرفت، پس از طی این مراحل قرارداد همکاری با 4 شرکت دانش‌بنیان «سامانه مدیریت و رصد تصادفات (مرصاد)»، «سامانه حمل و نقل تقضامحور»، «سامانه پایش وضعیت ترافیک معابر شهری» و «طراحی و ساخت وسایل حمل و نقل شهری با نیروی الکتریکی پدالی یا پاکرو» منعقد شد.

همچنین 4 پروژه «سامانه مدیریت پارک حاشیه‌ای»، «سامانه مدیریت هوشمند حمل و نقل بار و مسافر»، «سامانه تجمیع یکچارچه‌سازی و کاوش اطلاعات حمل و نقلی» و «سامانه پردازش تصویر اطلاعات حمل و نقلی» نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی