کد خبر: ۳۵۲۹۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۳

فرآوری انواع سلول‌های ایمنی و خونی درجهت درمان سرطان و تومور

یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی، با فرآوری انواع سلول‌های ایمنی و خونی درجهت درمان سرطان و تشخیص زودهنگام مقاومت دارویی در بیماران سرطانی در کشور فعالیت می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، مرضیه ابراهیمی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کیان ایمن سلول اظهار کرد: این شرکت در تولید فرآورده‌های پیشرفته سلولی با هدف ارائه خدمات سلولی بر پایه سلول‌های ایمنی، سلول‌های خونساز و سلول‌های تغییر یافته ژنی پیشرو است.

این فعال حوزه دانش‌بنیان درباره میزان تامین نیاز کشور توسط محصولات و تولیدات این شرکت گفت: در صورت اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو توانمندی شرکت در برآوردن ۳ تا ۵ درصد بیماران سرطانی خواهد بود.

وی ضمن اشاره به ایجاد بانک آلوژن سلول NK اظهار کرد: با توجه به ایجاد این بانک ما می توانیم در جهت سلول درمانی تومورهای مغزی گام برداریم و در این راستا تاکنون دو کارآزمایی بالینی فاز ۱ را به انجام رسانیده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درادامه گفت: این شرکت علاوه بر داشتن موافقت اصولی سازمان غذا و دارو، نخستین دارنده گواهینامه‌ی استاندارد بین‌المللی تجهیزات پزشکی ISO13485:2016 و سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 در حوزه خدمات جداسازی سلول‌های کشنده طبیعی از خون محیطی به منظور درمان سرطان و تشخیص زودهنگام مقاومت دارویی در بیماران سرطانی در ایران است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این شرکت همچنین توانمندی لازم در فراوری انواع سلول های ایمنی و سلول‌های خونی برای درمان، تغییرات ژنی در سلول‌های خونی با اهداف درمانی و ارایه خدمات مشاوره‌ای را داراست.

این فعال حوزه دانش‌بنیان ضمن اشاره به حمیات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان درخصوص صادرات تولیدات و محصولات این شرکت بیان کرد: با توجه به اینکه محصول از نوع محصول سلولی است ارائه به خارج از کشور نداریم، اما درخواست ارائه خدمت به بیماران خارجی مطرح شده است.

مدیرعامل این شرکت فناور درباره محصولات و تولیدات شرکت کیان ایمن سلول بیان کرد: سلول های NK هاپلوآیدنتیکال، جهت ایمنی درمانی سرطان ، سلول NK آلوژنیک تولید شده به صورت off the shelf، جهت ایمنی درمانی سرطان و کیت تست حساسیت به داروهای ضد سرطان مربوط به تومور خاص جهت پزشکی شخصی از جمله مهمترین محصولات و تولیدات این شرکت هستند.

ابراهیمی یادآور شد: مدل‌های کشت سه بعدی و تست کشندگی سلول از جمله خدمات مهم ارائه شده توسط این شرکت است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی