16 هزار و 820 محصول برای اتصال به نیازهای فناورانه کشور عرضه شد
به گزارش «نبض فناوری»، به گفته کارشناسان؛ در همه بازارها رقابت بین فروشندگان و خریداران در جریان است. فروشندگان اهداف و منافع خود را دنبال میکنند و به دنبال افزایش سود هستند. هدف خریداران هم دستیابی به قیمت مناسب و پایین در بازار است.
این رابطه مستقیم و پایدار میان عرضه و تقاضا در بازار فناوری و نوآوری نیز وجود دارد و اتصال این دو به هم بهترین ابزار برای بقا و رونق بازار فناورانه است. حلقه اتصال آنها را نیز کارگزاران فناوری تشکیل میدهند. کارگزاران فناوری یکی از پایههای اصلی ارتباط با صنعت و تجاریسازی دستاوردهای فناورانه محسوب می شوند. آنها تسهیلگران فناوری هستند و در بههمرسانی عرضه و تقاضا، خلق فرصتهای ویژه و مشاوره کسب و کار به فناوران کمک میکنند.
شبکه فن بازار ملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری نیز با کمک همین کارگزاران توانسته 16 هزار و 820 محصول فناورانه را به بازار تقاضا معرفی کند تا تجاریسازی این محصولات شتاب گیرد.
محصولاتی در حوزههای مختلف فناورانه همچون نفت، گاز، پتروشیمی، سلامت، گیاهان دارویی، دارو، کشاورزی و غیره که نقشی موثر در توسعه بازار فناوری دارند و توسط فناوران کشور به تولید رسیدهاند