کد خبر: ۳۵۳۱۶
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰

فعالیت ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در حوزه دارو و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان

با توجه به رشد چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان در عرصه فناوری کشور، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید و تامین دارو و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان به 500 رسید.

به گزارش «نبض فناوری»، براساس آخرین آماراعلام شده ازحدود 8هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان ثبت شده در کشور 500 شرکت دانش‌بنیان در حوزه تولید و تامین دارو و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان فعالیت دارند.

تولید مواد اولیه سنتتیک دارویی و مکمل (مواد موثره، اکسپیان و استاندارد)، فرمولاسیون های پیشرفته دارویی، مکمل ها و آرایشی بهداشتی، دارو، فرآورده ها و خدمات زیستی و تشخیصی و داروهای گیاهی از جمله عناوین مطرح در فهرست کالا و خدمات حوزه فناوری در حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان است.

با توجه به اهمیت رشد دانش بنیان‌ها در کشور و تاثیرگذاری آن در اقتصاد، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست جمهوری به عنوان متولی اصلی این موضوع اقدام به حمایت از حوزه‌های مختلف فناوری و شرکت‌های فعال دراین حوزه کرده تا فعالیت شرکت‌های دانش بنیان رشد و توسعه یابد.

فناوری زیستی،کشاورزی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده های پیشرفته تشخیص و درمان، موادپیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی از جمله حوزه های فناوری هستند که معاونت علمی سعی دارد تا زمینه رشد شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه ها را فراهم کند.

همچنین حوزه های فناورانه برق الکترونیک، فوتونیک،مخابرات،فناوری اطلاعات و نرم افزارهای رایانه ای، خدمات تجاری سازی و صنایع فرهنگی،خلاق و علوم انسانی نیز از دیگر حوزه هایی هستند که این معاونت سعی دارد تا شرکت های فعال در این حوزه ها رشد چشمگیری برپایه دانش را تجربه کنند.

معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌ بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست جمهوری نیز درهمین راستا با حمایت از فعالیت‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان سعی دارد تا زمینه رشد کمی و کیفی این شرکت‌ها و تجاری‌سازی محصولات کاربردی آنها در حوزه‌های مختلف را فراهم کند.

حوزه تولید و تامین دارو و فرآورده‌های پیشرفته تشخیص و درمان یکی از حوزه های فناوری است که اخیرا شرکت‌های فعال دراین حوزه با رشد چشمگیری همراه بوده و به 500 شرکت رسیده است که از این تعداد 52 شرکت از نوع 1 دانش بنیان، 316 شرکت از نوع 2 دانش بنیان و 131 شرکت از نوع 3 دانش بنیان هستند.

براساس این گزارش، با توجه به اهمیت و لزوم شکل‌گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان نقش به سزایی در راستای رسیدن به این هدف دارند و یکی از اصلی ترین بازیگران توسعه اقتصاد دانش بنیان این شرکت‌ها هستند.

دانش‌بنیان‌ها به منظور هم‌افزایی دانش و ثروت و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان شکل گرفته‌اند و درجهت توسعه علم وفناوری در کشور گام برداشته‌اند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی