کد خبر: ۳۵۴۱۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

حمایت از تجاری‌سازی محصولات حوزه فوتونیک و لیزر

واحد توسعه کسب‌وکارهای جدید و بازار ستاد فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان شرکت‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، با توجه به اهمیت موضوع توسعه فناوری‌های «لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی» و «مواد و ساخت پیشرفته» و کاربردی شدن آن که کلید توسعه فناوری و تولید ثروت در کشورهاست، ستاد فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی سعی دارد تا از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال دراین حوزه حمایت کند.
این ستاد درنظر دارد تا با حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت محصولات و تولیدات آن‌ها را تا مرحله تجاری سازی وعرضه در بازارهای جهانی حمایت کند.

درهمین راستا، واحد توسعه کسب‌وکارهای جدید و بازار حوزه فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی مسوولیت تجاری‌سازی محصولات و تولیدات دانش‌بنیان شرکت‌ها و فرصت‌های توسعه بازار آن‌ها را پیگیری و در موارد مورد نیاز به سایر واحد‌ها مشاوره‌های مرتبط را ارائه می‌دهد.

همچنین این واحد از کمک نمایندگان نهادهای مرتبط با بهبود فضای کسب‌وکار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین کارآفرینان خبره در کارگروه‌های رصد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های فناورانه زیر بهره می‌برد.
براساس این گزارش، کارگروه رصد فرصت‌های سرمایه‌گذاری به تدوین گزارش‌هایی درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای شرکت‌ها و کسب مقدمات ایجاد شفافیت در شرکت‌ها برای جذب سرمایه و راهکارهای رفع موانع آن می‌پردازد.

کارگروه توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های فناورانه نیز در زمینه آموزش الزامات قانونی به شرکت‌های نوپا، آشناسازی شرکت‌ها با حمایت‌های معاونت علمی، ستاد و نهادهای مرتبط و به طور کلی اجرای قانون حمایت از تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات فعالیت می‌نماید. همچنبن، این کارگروه چگونگی حمایت از تیم‌های فناورانه و توسعه کارگاه‌های ساخت محصولات و قطعات پیشرفته در حوزه لیزر، فوتونیک و مواد پیشرفته را مورد بررسی و تبیین قرار می‌دهد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی