کد خبر: ۳۵۵۳۳
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

۳۹ روستای کردستان از پوشش تلفن همراه برخوردار شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم، پوشش تلفن همراه ۳G-۴G برای ۳۹ نقطه روستایی محروم از این فناوری، فراهم شد.

به گزارش «نبض فناوری»آرام حیدری اظهار کرد: با این کار، در مجموع سه هزار و ۴۳۹ خانوار و ۱۱ هزار و ۷۰۸ نفر از طریق احداث و راه اندازی ۲۶ سایت جدید روستایی از محل اعتبارات طرح USO دارای پوشش تلفن همراه شدند.

وی افزود: در مدت ۲۰ ماه گذشته، پوشش تلفن همراه به ۳G-۴G از محل اعتبارات طرح USO در ۱۰۴ نقطه روستایی با ۶ هزار و ۵۲۱ خانوار و ۲۳ هزار و ۱۷۹ نفر جمعیت، ارتقا یافت.

احداث و راه اندازی ۲ سایت جدید جاده ای جهت تأمین پوشش تلفن همراه ۳G-۴G مسیر جاده ای تیژتیژ-گاران (جزو مسیرهای تردد زائرین اربعین حسینی) از محل اعتبارات طرح USO، از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بود که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به آن اشاره کرد.

حیدری با اشاره به احداث و راه اندازی ۲ سایت جدید ۵G ایرانسل در شهر سنندج و در برنامه بودن احداث دو سایت ۵G دیگر تا پایان شهریور ۱۴۰۲، ادامه داد: ۱۵۷ کیلومتر فیبرنوری خاکی در فاز یک پروژه تار(توسعه ارتباطات روستایی) از محل اعتبارات USO برای تأمین پهنای باند نقاط روستایی استان انجام شد.

وی گفت: پیگیری و ابلاغ ۴۰۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی در فاز ۲ پروژه تار (توسعه ارتباطات روستایی) از محل اعتبارات طرح USO برای سایتها و نقاط روستایی جهت رفع مشکل پهنای باند آنها از دیگر اقدامات انجام شده در همین بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به پیگیری و ابلاغ ۳۳۷ روستای استان جهت اتصال به شبکه ملی اطلاعات از محل طرح USO که در قالب ارتقا سایتهای موجود یا ایجاد سایت جدید مشکل اینترنت ۳G-۴G، اظهار کرد: عملیات اجرایی این سایت‌ها آغاز شده است و تاکنون ۹۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

حیدری افزود: پرداخت تسهیلات حمایتی به ۲۲۵ طرح مربوط به کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات به مبلغ ۴۶ میلیارد تومان و ایجاد ۳۱ دفتر پیشخوان خدمات دولت شهری و روستایی در استان، از دیگر اقدامات انجام شده در طول ۲۰ ماه خدمت دولت سیزدهم بوده است.

در حال حاضر حدود ۵۱۸ هزار و ۲۰۶ خط تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۳۸۵ خط تلفن همراه و یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۹۹ مشترک پهن باند سیار در کردستان وجود دارد. تعداد اشتراک های پهن باند ثابت ۱۷۷ هزار و ۵۳۴ مورد و ضریب نفوذ پهن باند ثابت ۱۰.۶۱ درصد است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی