کد خبر: ۳۵۵۶۱
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

قانون سرویس های دیجیتال اروپا راه فرار را برای توئیتر بست

به گفته تیری برتون کمیسر امور بازار داخلی اتحادیه اروپا توئیتر نمی تواند حتی پس از آنکه اعلام کرد از دستورالعمل اختیاری اتحادیه برای مقابله با اخبار جعلی پیروی نمی کند، از وظایفش فرار کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، شرکت هایی که این دستورالعمل را امضا کرده اند باید گزارش های پیشرفت منظمی را همراه اطلاعات درباره میزان درآمد تبلیغاتی که اجازه ندادند عوامل انتشار اخبار جعلی به آن دست یابند را منتشر کنند.

آنها همچنین باید اطلاعاتی درباره تعداد یا ارزش تبلیغات سیاسی قبول یا رد شده و مواردی از دستکاری های رصد شده فراهم کنند.

برتون در توئیتی نوشت: توئیتر دستورالعمل اختیار اتحادیه اروپا درباره اخبار جعلی را رد کرده است. اما وظایف پابرجا هستند. مقابله با اخبار جعلی فراتر از تعهدات اختیاری است و تحت قانون DSA (سرویس های دیجیتال) از ۲۵ آگوست یک وظیفه قانونی است. تیم های ما برای اجرای قانون آماده هستند.

از زمانیکه ایلان ماسک توئیتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر گذشته خرید، این شرکت هزاران پرسنل را اخراج و تغییرات متعددی ایجاد کرد.

طبق قانون سرویس های دیجیتال در اتحادیه اروپا، توئیتر، گوگل، متا پلتفرمز، مایکروسافت، علی بابا، علی اکسپرس و ۵ پلتفرم آنلاین دیگر باید فعالیت های بیشتری برای مقابله با محتوای غیرقانونی آنلاین انجام دهند. همچنین شرکت های خاطی با جریمه ای تا ۶ درصد درآمد جهانی خود روبرو می شوند.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی