کد خبر: ۳۵۵۶۹
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۲۳

5 نکته برای طراحی سایت وردپرس بر اساس اصول سئو

در حال حاضر همه کسب و کارهای آنلاین تلاش می‌کنند تا با بهینه‌سازی وب سایت خود بتوانند رتبه بالاتری را در میان رقبا به‌دست آورند و در صفحات نتایج موتورهای جستجو جایگاه بهتری داشته باشند.

در این مقاله یاد میگیریم چطور از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای رشد سایت‌های خود استفاده کنیم.

در حال حاضر همه کسب و کارهای آنلاین تلاش می‌کنند تا با بهینه‌سازی وب سایت خود بتوانند رتبه بالاتری را در میان رقبا به‌دست آورند و در صفحات نتایج موتورهای جستجو جایگاه بهتری داشته باشند.

از طرفی دیگر، سیستم مدیر محتوای وردپرس به دلیل محیط کاربری ساده و گزینه‌های سفارشی‌سازی متنوعی که دارد، یک انتخاب عالی برای طراحان وب سایت است. بر همین اساس می‌خواهیم ۵ نکته مهم و کاربردی را به شما آموزش دهیم تا با دنبال کردن آن‌ها بتوانید وب سایت وردپرسی خود را با تمرکز بر اصول سئو طراحی کنید و تعداد مخاطبان بالقوه خود را افزایش دهید.

طراحی سایت با وردپرس به چه دلیلی مرسوم است؟

وردپرس با توجه به امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار داده است، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای طراحی سایت شناخته می‌شود. از جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وردپرس به دلیل محیط کاربری راحت، پشتیبانی از افزونه‌های سئو، امکان مدیریت و اجزای سایت  و... می‌تواند بهترین گزینه برای طراحی سایت باشد.

  • افزونه‌های سئو

افزونه‌های سئو یکی از ارزشمندترین قابلیت‌هایی هستند که وردپرس به کاربران خود ارائه کرده است. این افزونه‌ها باعث می‌شوند که اقدامات مربوط به سئو در کوتاه‌ترین زمان و بهترین نحو بر روی سایت اجرا شوند.

  • محیط کاربری راحت

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای User-friendly است و از لحاظ فنی، کار با آن بسیار راحت است؛ به همین خاطر علاوه‌بر طراحان سایت، در میان متخصصان سئو نیز طرفداران زیادی دارد.

  • قالب‌های جذاب و سازگار با سئو

یکی از امکانات مهم وردپرس، وجود قالب‌های آماده و کاربر پسند است؛ شما با نصب و فعال‌سازی راحت این قالب‌ها می‌توانید با صرف زمان کمتر و بدون نیاز به دانش فنی پیچیده‌، وب‌سایتی جذاب و آماده بهینه سازی داشته باشید.

  • امکان مدیریت و کنترل بر تمامی اجزای سایت

اگر سایت خود را در محیط وردپرس طراحی کرده باشید، با استفاده از پنل مدیریت آن می‌توانید به‌راحتی به تمام بخش‌های وب سایت خود دسترسی داشته باشید؛ فایل‌های متنی و تصویری را ویرایش و به‌روز کنید و بسته به نیاز خود تغییرات مورد نظر را به‌سرعت اعمال کنید. موضوعی که در بهبود سئو سایت شما تاثیر به‌سزایی دارد.

  • بهبود سرعت سایت

با توجه به اینکه سرعت لود شدن صفحات یک وب سایت تاثیر زیادی در بهینه بودن آن دارد، شما به کمک افزونه‌های بهینه‌سازی کد و تصاویر که وردپرس ارائه کرده می‌توانید کش خود را مدیریت کنید و سرعت بارگذاری صفحات وب سایت را افزایش دهید. سرعت وب‌سایت از مهمترین عوامل برای بهبود سئو وب‌سایت‌ است.

  • ویرایشگر محتوای وردپرس

شما با استفاده از ویرایشگر محتوای وردپرس می‌توانید محتواهای خود را با کیفیت و سرعت بالاتری تولید کنید و مطمئن باشید که برای گوگل نیز بهینه شده‌اند.

  • سازگاری با تلفن همراه

سازندگان وردپرس آن را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که به‌طور خودکار با تلفن‌های همراه نیز سازگار باشد. به همین خاطر اگر وب سایت خود را در محیط وردپرس طراحی کنید،‌ با توجه به طراحی ریسپانسیوی که اکثر قالب‌ها دارند، در محیط گوشی یا تبلت هم وب‌سایت با رابط کاربری بهینه‌ای خواهید داشت.

  • یکپارچگی با ابزارهای مهم سئو

از آنجایی که وردپرس با ابزارهای مهمی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل وبمستر با کمک رنک‌مث و دیگر افزونه‌های سئو، یکپارچه می‌شود، می‌توانید با خیال راحت عملکرد وب سایت وردپرسی خود را تجزیه و تحلیل کنید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

 

به طور کلی، وردپرس با ارائه امکانات متنوع و کاربردی توانسته جایگاه ویژه‌ای را در میان طراحان سایت و متخصصان سئو کسب کند. به همین خاطر آموزش طراحی سایت با وردپرس و استفاده از آن یکی از بهترین راه‌ها برای طراحی یک سایت موفق است، زیرا کار کردن با وردپرس آسان است و برای مخاطبان نیز محیط کاربر پسندی را فراهم کرده است. علاوه‌بر این، از آنجایی که می‌توان یک سایت وردپرسی را بر مبنای اصول سئو طراحی کرد، از نگاه موتورهای جستجو نیز اعتبار بیشتری کسب می‌کنید.

با استفاده از کد تخفیف zhkacr25 میتوانید روی دوره‌های منتخب ژاکت آکادمی 25% تخفیف بگیرید.

نکات مهمی که در هنگام طراحی سایت وردپرس بر اساس اصول سئو باید بدانید

اکنون که با مزایای طراحی سایت با وردپرس آشنا شدید، می‌خواهیم ۵ نکته اساسی را معرفی کنیم که در هنگام طراحی سایت‌های وردپرسی باید به آن‌ها توجه کنید:

۱- تعداد مناسب فایل های جاوا اسکریپت

اگر در طراحی سایت خود از فایل‌ های جاوا اسکریپت (JS) استفاده کرده‌اید، مهم است که بدانید تعداد زیاد این فایل‌ها سرعت لود شدن سایت شما را کاهش می‌دهد. به همین خاطر به کمک افزونه‌های بهینه‌سازی وردپرس می‌توانید فایل‌های JS خود را ترکیب و فشرده کنید تا سرعت بارگذاری صفحات وب سایت و رتبه آن در موتورهای جستجو تحت تاثیر قرار نگیرد.

۲- توجه به تجربه کاربری

اگر کاربران در هنگام بازدید از وب سایت شما احساس رضایت و راحتی داشته باشند، با احتمال بالاتری جامعه مخاطبان شما افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر از آنجایی که بکارگیری اصول سئو تاثیر مستقیمی در بهبود تجربه کاربری دارد، مهم است که در هنگام طراحی سایت وردپرسی خود تا جای ممکن از فایل‌های کم‌حجم استفاده کنید تا سرعت لود شدن صفحات شما را کاهش ندهند؛ علاوه‌بر این، به محل قرارگیری تمامی اجزای سایت خود توجه کنید تا کاربران بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن به بخش‌های مختلف وب سایت دسترسی پیدا کنند و مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند.

۳- طراحی responsive

یکی از امکاناتی که وردپرس در اختیار کاربران خود قرار داده است، طراحی responsive (واکنش‌گرا) است؛ به این معنا که اگر یک وب سایت طراحی responsive داشته باشد، اندازه آن بسته به اندازه صفحه نمایشگر کاربر تغییر می‌کند؛ به همین خاطر علاوه‌بر کاربران دسکتاپ، کاربران تلفن همراه نیز می‌توانند به‌راحتی از وب سایت شما دیدن کنند و تجربه کاربری لذت‌بخشی را داشته باشند.

Responsive بودن یک وب سایت به بیشتر دیده شدن وب سایت شما کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود رتبه آن در صفحه نتایج موتورهای جستجو نیز افزایش پیدا کند. در نتیجه تاثیر مستقیمی در بهبود سئو سایت شما دارد.

۴- توجه به سرعت سایت

اگر کاربران برای مشاهده مطالب سایت شما زمان زیادی را منتظر بمانند، احساس کلافگی می‌کنند و در اغلب مواقع انگیزه خود را برای رفتن به بخش‌های دیگر سایت از دست می‌دهند. به همین خاطر باید نسبت به سرعت مناسب لود شدن صفحات وب سایت خود مطمئن باشید تا با کسب رضایت مخاطبان بتوانید نظر الگوریتم‌های جستجو را نیز جلب کنید؛ در این صورت سئو سایت شما نیز بهبود پیدا می‌کند و در میان فهرست سایت‌های گوگل به رتبه بالاتری دست پیدا می‌کنید.

۵- زبان برنامه نویسی front سایت

یکی دیگر از موارد موثر در سئو سایت، زبان برنامه نویسی front آن است. از آنجایی که یک برنامه نویس فرانت‌اند مسئولیت طراحی ظاهر سایت (رنگ سایت، محل قرارگیری دکمه‌های سایت و عملکرد آن‌ها با کمک جاوا اسکریپت و هر چیزی که کاربر مشاهده می‌کند) را بر عهده دارد، خلاقیت و تخصص در این زمینه حرف اول را می‌زند. در طراحی وب سایت‌های وردپرس معمولا قسمت فرانت کار توسط طراح قالب‌های بهینه، به خوبی طراحی می‌شود و بهینه است.

 

با توجه به رقابت شدیدی که در بازار آنلاین وجود دارد، شما برای آنکه بتوانید تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید باید آن را بر مبنای اصول سئو طراحی کنید. به همین خاطر آموزش سئو و بکارگیری اصول آن به شما کمک می‌کند تا تجربه کاربری وب سایت خود را بهبود دهید، رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو به‌دست آورید و در سریع‌ترین زمان ممکن به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی