کد خبر: ۳۵۶۴۴
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

لو رفتن عظیم داده‌های تسلا موجب اعتراض هزاران نفر از مشتریان این شرکت شد

بر اساس گزارش خبرگزاری CNBC که با استناد به یادداشت روزنامه آلمانی Handelsblatt منتشر شده است؛ اطلاعات شخصی کاربران تسلا از این شرکت خودروساز به بیرون نشت کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، روزنامه Handelsblatt طی مقاله‌ای مدعی شده که شرکت آمریکایی تولیدکننده خودروهای برقی در زمینه حفاظت کافی از داده‌های مشتریان، کارمندان و شرکای تجاری خود ناتوان بوده است. در نتیجه 100 گیگابایت از اطلاعات محرمانه این شرکت در فضای وب منتشر شده است.

این آرشیو که Tesla Files نامگذاری شده؛ شامل بیش از 100 هزار نام از کارمندان سابق و فعلی تسلا از جمله شماره تامین اجتماعی ایلان ماسک؛ مدیرعامل شرکت و همچنین آدرس ایمیل شخصی، شماره تلفن، اطلاعات مربوط به حقوق کارمندان، جزئیات بانکی مشتریان و اطلاعات طبقه‌بندی شده در حوزه تولید است.

لو رفتن عظیم داده‌های تسلا موجب اعتراض هزاران نفر از مشتریان این شرکت شد

روزنامه Handelsblatt به نقل از یکی از وکلای تسلا اعلام کرده که یک کارمند ناراضی سابق شرکت از دسترسی خود برای برای دستیابی به اطلاعات سوء استفاده کرده و کمپانی خودروساز از کارمند سابق مورد سوء ظن خود به دادگاه شکایت خواهد کرد.

روزنامه آلمانی به نقل از سخنگوی اداره حفاظت از داده براندنبورگ اعلام کرده که چنان‌چه شواهد به‌دست آمده قابل توجه باشند؛ در این‌صورت پرونده از جنبه حفاظت از داده‌ها بسیار جدی قلمداد خواهد شد.

نشریه Handelsblatt با اشاره به نشت اطلاعات محرمانه تسلا مدعی شده که هزاران نفر از مشتریان این شرکت بابت عملکرد سیستم‌های کمک راننده اعتراض دارند و در این میان حدودا 4000 مورد شکایت در رابطه با شتاب‌گیری ناگهانی خودرو یا ترمز فانتوم به ثبت رسیده است.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی