کد خبر: ۳۵۶۹۶
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۰۰

اسپیس ایکس در نظر دارد چهار موشک فالکون 9 به فضا پرتاب کند

این هفته ماموریت‌های موشکی زیادی انجام خواهد شد که چهار مورد آن‌ها توسط اسپیس ایکس و فالکون 9 انجام می‌شود.

به گزارش «نبض فناوری»با یک هفته بسیار شلوغ برای پرتاب‌های موشکی مواجه هستیم و اسپیس ایکس با راکت فالکون 9 خود بیشترین پرتاب‌ها را در این هفته انجام خواهد داد.

ابتدا در امروز (یکشنبه، 14 خرداد) دو پرتاب توسط SpaceX در فلوریدا انجام می‌شود. در اولین پرتاب که توسط موشک فالکون 9 انجام خواهد شد، 22 ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین پرتاب خواهند شد. این ماموریت قرار است عصر امروز (حدود ساعت 17:26 دقیقه به وقت ایران) انجام شود و از طریق وب‌سایت اسپیس ایکس قابل مشاهده است.

اسپیس ایکس

چند ساعت بعد (23:42 دقیقه به وقت ایران)، فالکون 9 دیگری با یک فضاپیمای دراگون 2 به پرواز در خواهد آمد. در این ماموریت، محموله‌هایی به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال خواهد شد.

پرتاب بعدی به موشک Kinetica 1 شرکت چینی CAS Space مربوط می‌شود که دومین پرتاب آن است و به دور 26 ماهواره خواهد چرخید. این ماموریت نیز در ساعت 11:41 دقیقه (به وقت ایران) روز چهارشنبه، 17 خرداد انجام خواهد شد.

ماموریت‌های فالکون 9 برای آخر هفته

پس از آن در روز پنج‌شنبه (18 خرداد)، فالکون 9 دیگری به فضا پرتاب می‌شود که ده‌ها ریزماهواره کوچک و نانوماهواره را برای مشتریان تجاری و دولتی حمل خواهد کرد. هنوز زمان مشخصی برای این پرتاب در نظر گرفته نشده است.

چهارمین و آخرین ماموریت این هفته، موشک فالکون 9 دیگری است که در جریان آن، دو ماهواره اینترنتی O3b mPOWER شرکت مخابرات لوکزامبورگی SES به مدار میانی زمین ارسال خواهد شد. این ماموریت نیز در روز جمعه، (19 خرداد) و ساعت 02:45 دقیقه بامداد به وقت ایران برگزار خواهد شد و از طریق وب‌سایت اسپیس ایکس قابل مشاهده است.

ماموریت فضایی

اسپیس ایکس در حالی با ماموریت‌های خود مشغول اضافه کردن ماهواره‌های جدیدی به سامانه استارلینک خود است که اخیراً شرکت مخابراتی ای‌تی‌اندتی (AT&T) تلاش کرده بود تا مانع از ارائه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای گوشی‌ها شود. سال گذشته، T-Mobile و اسپیس‌ایکس از همکاری مشترک خود خبر دادند که طی آن، مشترکین این اپراتور می‌توانند حتی در دورافتاده‌ترین مکان‌ها به ماهواره‌های نسل دوم سرویس استارلینک متصل شوند. این دو شرکت قصد دارند اولین آزمایش‌های خود را در سال جاری میلادی انجام دهند و FCC در ماه آوریل شروع به بررسی نظرات مربوط به آن کرده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی