کد خبر: ۳۵۷۲۷
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

انجام چه کار‌هایی بیشتر به گوشی هوشمند آسیب می‌زند

برای اینکه گوشی هوشمند مدت‌ها کارآرایی داشته باشد باید به روش درست از آن مراقبت کرده و از انجام برخی از کار‌ها دوری کرد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه گوشی‌های هوشمند برای هر فردی به یکی از ابزار‌های مهم و باارزش تبدیل شده است در نتیجه هر گونه آسیب رسیدن به آن‌ها می‌تواند خسارت‌های مادی و به ویژه معنوی زیادی داشته باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود که این این کار‌ها را با گوشی هوشمند خود زیاد انجام ندهید. برای اینکه گوشی هوشمند مدت‌ها کارآرایی داشته باشد باید به روش درست از آن مراقبت کنیم.

کارشناسان حوزه فناوری معتقدند، برای جلوگیری از استهلاک شدید گوشی هوشمند به ویژه در خصوص باتری آن باید حداقل هر یک هفته یک بار آن را خاموش کنید، زیرا روشن بودن گوشی به شکل مداوم منجر به تحت فشار بودن شدید باتری خواهد شد.

زمانی که نیازی به استفاده از WiFi یا بلوتوث نداریم حتما هر دو آن‌ها را در گوشی هوشمند خاموش کنید چرا که این کاربه گوشی آسیب وارد می‌کند. همچنین انرژی آن به هدر می‌رود.

معمولا بسیاری از ما کاربران عادت داریم گوشی هوشمند خود را در شب و هنگام خواب به شارژ بزنیم تا صبح با باتری پر از آن استفاده کنیم. اما برخی کارشناسان بر این نظر هستند که این کار اساسا ایده خوبی نیست. این کار منجر به آسیب باتری در بلند مدت می‌شود. برخی کارشناسان بر این باور هستند که بهترین زمان برای کشیدن گوشی از شارژ، قبل از رسیدن به ۱۰۰ درصد است، زیرا باقی ماندن در شارژ بعد از پر شدن باتری به مرور زمان منجر به کاهش ظرفیت آن می‌شود.

از سوی دیگر اعلان‌ها صرف نظر از آنکه مدام گوشی شما را به صدا درمی آورند، نیاز به برقراری ارتباط مخابراتی یا اینترنتی مداوم دارند. نتیجه این موضوع نیز کاهش سریع ذخیره باتری است. در نتیجه بهترین راه برای رهایی از مزاحمت‌های بی مورد و نجات ذخیره باتری غیر فعال کردن اعلان‌های غیر ضروری در تنظیمات گوشی هوشمند است.

گاهی یکی از دلایل روشن نشدن گوشی قرار دادن آن در هوای خیلی گرم و یا خیلی سرد است. گوشی هوشمند شما برای کار با یک دمای خاص طراحی شده و چنانچه در آب و هوایی بیش از اندازه سرد یا گرم قرار بگیرد، منجر به خالی شدن سریع باتری خواهد شد. این دما بین ۰ تا ۳۲ درجه سانتی گراد است. در چنین شرایطی بهترین کار خاموش کردن گوشی یا نگه داشتن آن در جیب لباس است تا از آسیب به باتری یا گوشی به شکل کلی اجتناب شود.

همچنین هر باتری شارژر مخصوص خود با ولتاژ تعریف شده را دارد و بر اساس ظرفیت باتری و نوع آن این شارژر متفاوت است. در نتیجه استفاده از شارژر‌های متفرقه هرچند می‌تواند منجر به شارژ شدن هوشمند شما باشد، در عین حال میتواند آسیب جدی به گوشی یا باتری آن نیز وارد کند.

نرم افزار‌هایی مانند نقشه‌ها و مسیریاب‌ها برای آنکه به درستی کار کنند، نیازمند دسترسی به اطلاعات مکان جغرافیایی شما یا همان Location Service هستند. همچنین این برنامه‌ها هر زمان که نیاز به استفاده از این ابزار داشته باشند، شما را در جریان قرار می‌دهند. سایر برنامه ها، اما نیازی به دسترسی به این امکان ندارند و اگر هر برنامه متفرقه‌ای نیاز به این دسترسی داشت، بهترین حالت این است که به آن شک کنید. در نتیجه بهتر است برای سایر برنامه‌های غیر متفرقه، Location را خاموش کنید.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی