کد خبر: ۳۵۷۲۹
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۵

نگاه دقیق‌تر به ابرهای یخی در جو زمین

ابرهای یخی در ارتفاعات جو زمین می‌توانند به پیش‌بینی تغییرات آب و هوایی کمک کنند و اکنون ناسا به دنبال نگاه دقیق‌تر به آن‌ها است.

به گزارش «نبض فناوری»، اسپیس اعلام کرد، ناسا به دنبال کشف چگونگی واکنش ابرهای یخی به تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن در آینده آب و هوا است.

حسگر «PolSIR» ناسا ابزاری است که برای مطالعه ابرهای یخی که در بالای مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زمین تشکیل می شوند طراحی شده است.

یک جفت از این حسگرهای نسبتا کم هزینه بر روی دو ماهواره کوچک نصب می‌شوند و به مدار پایین زمین پرتاب می‌شوند و داده‌هایی را در مورد چگونگی تغییر ابرهای یخی در طول یک روز جمع‌آوری می‌کنند. این داده ها به دانشمندان کمک می کند تا درک بهتری از نحوه واکنش ابرهای یخی به تغییرات اقلیمی پیدا کنند.

نیکولا فاکس، معاون اداره مأموریت علمی در مقر ناسا، گفت: «مطالعه ابرهای یخی برای بهبود پیش‌بینی‌های آب و هوایی بسیار مهم است و این اولین باری است که می‌توانیم ابرهای یخی را با این سطح از جزئیات مطالعه کنیم».

ماموریت‌هایی مانند این فرصت‌های تحقیقاتی هدفمند کلیدی را فراهم می‌کنند، تا دانشمندان درک خود را از آنچه باعث تغییر در کل سیستم زمین می‌شود بهبود ببخشند.

طبق بیانیه دانشگاه وندربیلت، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، PolSIR قرار است در سال 2027 راه اندازی شود.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی