کد خبر: ۳۵۷۳۵
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

فعالیت اوبر در ترکیه ممنوع شد

دادگاه تجدیدنظر تصمیم به مسدود کردن دسترسی به اوبر و ممنوعیت فعالیت این شرکت آمریکایی در ترکیه را تایید کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، دادگاه تجدیدنظر ترکیه اعلام کرد که وکلای اوبر نتوانسته اند این دادگاه را قانع کنند، بنابراین اوبر در این کشور مسدود می شود.

اتحادیه تاکسیرانی به نمایندگی از رانندگان تاکسی در استانبول، شکایت‌هایی مبنی بر رقابت ناعادلانه را به دادگاه های استانبول ارائه کردند و خواستار مسدود کردن دسترسی به اوبر و ممنوعیت آن شد.

شاکیان همچنین خواستار تعلیق فعالیت شرکت آمریکایی اوبر شده بودند. در دادخواست رانندگان تاکسی نوشته شده بود که این شرکت مستقر در آمریکا بدون هیچ گونه ثبت مالیاتی در ترکیه مشغول حمل و نقل غیرقانونی از طریق اینترنت است. در این دادخواست خواسته شد تا تمام فعالیت های اوبر به منظور جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر به رانندگان تاکسی، حفظ رقابت و تجارت، جلوگیری از ضرر مالیاتی در این کشور و احیای حیات تجاری متوقف شود.

اکنون دادگاه بدوی بازرگانی استانبول، حکم خود را که در 16 اکتبر 2019 (24 مهر1398) در مورد مسدودسازی اوبر صادر کرده بود تایید کرد.

این دادگاه در سال 2019 در پایان فرآیند محاکمه، که شامل گزارش‌ها و بحث‌های کارشناسی بود، درخواست مسدود کردن دسترسی به اوبر را پذیرفت. دادگاه حکم داده بود که خدمات اوبر رقابت ناعادلانه است و دسترسی به «www.uber.com»، برنامه‌های تلفن همراه اوبر و سرویسی به نام Uber XL مسدود شد. با این تصمیم، فعالیت های اوبر در ترکیه به حالت تعلیق درآمد اما درخواست تجدیدنظر برای لغو این رای صادر شد.

ممنوعیت دسترسی به اوبر مجدداً در 24 دسامبر 2020 (4 دی 1399) برداشته شد و فعالیت این سرویس تا زمان صادرشدن رأی دادگاه تجدیدنظر دوباره در استانبول آغاز شد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی