کد خبر: ۳۵۷۴۳
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۳۰

تحقیقات بنیادی وکاربردی در حوزه طب و داروسازی سنتی توسعه یافت

با هدف پشتیبانی و حمایت موثر از تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی اولویت‌دار در حوزه طب و داروسازی سنتی؛ شبکه تحقیقاتی طب سنتی ایجاد شد و فعالیت‌های آن در یک همکاری مشترک توسعه یافت.

به گزارش «نبض فناوری»، یکی از اهداف معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ارتقای صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی با بهبود کیفیت پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در این حوزه است. اتفاقی که می‌تواند این صنعت را به شکلی منطقی و در سطح ملی و بین‌المللی توسعه دهد.

بر همین اساس ستاد اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، برای دستیابی به این هدف اقدامات موثری را در تعامل با دیگری نهادهای ذیربط در این حوزه تعریف و اجرایی کرده است که از آن جمله می توان به «تدوین طرح تأسیس یک مجموعه جامع پژوهشی، آموزشی و درمانی علوم طب ایرانی و مکمل»، «بسترسازی و ایجاد مقدمات اداری و اجرایی راه‌اندازی مؤسسه ملی طب سنتی در دل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تولیت دفتر طب ایرانی وزارت متبوع» و «بازنگری نقشه‌ی پژوهشی طب ایرانی بر اساس به روزرسانی اولویت‌های پژوهشی» اشاره کرد.

«ترسیم نقشه‌ مأموریت محوری دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه‌ طب ایرانی با چشم انداز 5 ساله»، «انتشار اولویت‌های پژوهشی دفتر طب سنتی ایرانی به صورت مقاله در مجلات علمی پژوهشی» و «امتیاز دهی طرح‌های پژوهشی و نهایی‌سازی فهرست پژوهش‌های قابل حمایت» نیز دیگر راهبردهایی است که این ستاد با همکاری دیگر نهادها برای ارتقای پژوهش‌های حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی اجرایی کرده است.

توسعه پژوهش‌ها در این زمینه اثرات بلندمدت و کوتاه مدتی در حفاظت و احیاء بهره برداری صحیح از گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی، بهبود سطح سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم، ایجاد فرصتهای شغلی از طریق تولید اقتصادی گیاهان دارویی و فرآورده های آنها و احراز جایگاه شایسته و دستیابی به سهم مناسبی از بازار جهانی گیاهان دارویی را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی