کد خبر: ۳۵۷۵۹
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

کارشناسان حوزه آزمایشگاهی با فرآیند انتقال ژن آشنا می‌شوند

یک آزمایشگاه عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در راستای توسعه پروژه‌های آموزشی و پژوهشی، کارگاه آموزشی با موضوع انتقال ژن را برگزار و کارشناسان را با فرآیند و مکانیسم انتقال ژن (Transfection) آشنا می‌‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان که عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی است در راستای ارتقای آگاهی آموخته‌های مرتبط با علم، فرآیند و مفاهیم انتقال ژن، کارگاه انتقال ژن را برگزار می‌کند.

این آزمایشگاه که با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی در سطوح علمی و تخصصی برای محققین کشور تاسیس شده است با در اختیار داشتن فضای مناسب، در جهت توسعه پروژه‌های پژوهشی و آموزشی، از آمادگی انجام خدمات آنالیز دستگاهی، سلولی و مولکولی، کشت میکروب، کشت سلول، بافت شناسی، بیوشیمی و... برخوردار است.

انتقال ژن یکی از کاربردی‌ترین مفاهیم در آزمایشگاه‌های زیست‌شناسی، ژنتیک سلولی و مولکولی به شمار می‌رود. بر همین اساس، آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی لرستان کارگاه انتقال ژن را به صورت حضوری و غیرحضوری در خردادماه سال جاری برگزار می‌کند.

براساس این گزارش، از مهم‌ترین سرفصل‌های کارگاه انتقال ژن می‌توان به مقدمه‌ای بر Transfection، مکانیسم Transfection، افزایش کارایی در Transfection و نوع مولکول ترانسفکت شده اشاره کرد.

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در این دوره و یا کسب اطلاعات بیش‌تر درباره کارگاه‌های آموزشی می‌توانند به این آدرس مراجعه کنند.

علاقمندان می‌توانند فهرست روزآمد تجهیزات و خدمات قابل ارائه توسط این آزمایشگاه را نیز در سایت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مشاهده کنند.

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی