کد خبر: ۳۵۷۸۸
|
۱۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

دیجی‌پی با همکاری فارابی در حوزه مدیریت ثروت فعالیت استراتژیک آغاز می‌کند

مدیریت ثروت، حاصل همکاری سه شرکت دیجی‌کالا، دیجی‌پی و گروه مالی فارابی باهدف تسهیل ورود به بازار سرمایه است.

به گزارش «نبض فناوری» مدیران سه مجموعه دیجی‌پی، فارابی و دیجی‌کالا در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه قرارداد همکاری مشترکی را امضا کردند. حاصل همکاری این سه مجموعه محصولی شامل طرح‌های سرمایه‌گذاری بورسی و غیربورسی، ریسک‌سنجی و سبدگردانی است.

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سه مجموعه دیجی‌پی، دیجی‌کالا و گروه مالی فارابی در حاشیه سومین روز از پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت بورس، بانک و بیمه با حضور «رحمان بابازاده»، مدیرعامل گروه مالی فارابی، «حمید محمدی» مدیر عامل دیجی‌کالا و «هومن امینی»، مدیرعامل دیجی‌پی و اصحاب رسانه برگزار شد. حاصل همکاری این سه شرکت محصولی با نام «مدیریت ثروت» است که با هدف ارائه آسان محصولات بازار سرمایه به مشتریان این پلتفرم‌ها راه‌اندازی شده است. تحقیق و مطالعه روی این ایده آن از دوسال پیش شروع شده و اکنون از طریق اپلیکیشن‌های دیجی‌کالا و دیجی‌پی قابل دسترس است.

به گفته «حمید محمدی»، مدیرعامل دیجی‌کالا هدف این سرویس با حدود ۴۰ میلیون کاربر ماهانه و چندین‌هزار فروشنده ارائه یک الگوی سرمایه‌گذاری هوشمند به زبان ساده به مشتریان است.

«هومن امینی»، مدیرعامل دیجی‌پی با اشاره به اینکه مهاجرت از فرایند سنتی بازار سرمایه به یک محیط هوشمند نیازمند نیازمند به یکسری عوامل است، گفت: «وجود یک ادبیات مشخص برای بازار سرمایه یکی از عوامل مهم است تا بازیگران بازار سرمایه بتوانند به راحتی در این فضا سرمایه‌گذاری کنند.» او دیجی‌کالا را بازیگر مناسبی برای تحقق این ایده دانست و ادامه داد: «بسیاری از کاربران هستند که تجربه و مهارت کافی برای ورود به عرصه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را ندارند. برنامه ما برای ماه‌های آتی این است که صندوق‌های متنوعی ایجاد کنیم تا کاربرهایی که سواد مالی بالایی ندارند هم بتوانند رفتار در این بازار را یادبگیرند.»

«رحمان بابازاده»، مدیرعامل گروه مالی فارابی با اشاره به اینکه تاکنون به بیش از ۸۰ درصد نیازهای مشتریان بازار سرمایه با همه طیف‌های ریسک‌پذیری پوشش داده شده است، توضیح داد: «بهینه‌سازی اهداف و پوشش درصد بالاتری از این نیازها نیازمند اعتماد مشتریان به شرکت‌ها است که فارابی به‌واسطه سال‌های فعالیتش توانسته بخشی از این اعتماد را به مردم بازگرداند؛ چراکه عمومیت جامعه به بازار سرمایه دید مثبتی ندارند.»

او درباره دسترسی گسترده کاربران به دیجی‌کالا به‌عنوان یکی از عوامل این تعامل گفت: «تعامل با شرکت‌های فناوری‌محور مانند دیجی‌کالا و دیجی‌پی می‌تواند به ابعاد بستری از نیازهای مشتریان در بستری قابل اعتماد و دردسترس پوشش دهد.»

به گفته مدیرعامل فارابی هدف اصلی این همکاری آشنایی کاربران با اصطلاحات و مهارت‌های تخصصی بازار سرمایه با روش‌های ساده و ورود درصد بالاتری از آنها به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی است.

مدیرعامل دیجی‌کالا: تورم می‌تواند باعث رشد فناوری‌های مالی شود

مدیرعامل دیجی‌پی در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا با وجود شرایط تورمی اعتماد مردم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی رشد چشمگیری نداشته و ولث منیجمنت آنقدر رشد نکرده گفت: «بحث مدیریت ثروت در دنیا هنوز آنطور که باید جا نیفتاده است. نبود سواد مالی هم یکی از عوامل این اتفاق است. استارتاپ‌های زیادی دردنیا وجود دارند که ارائه آموزش‌های لازم برای بالابردن سواد مالی افراد جامعه را شروع کرده‌اند. ضمن اینکه بالابردن سرعت ارائه محصولات جدید هم نیازمند تعامل با رگولاتورها است.»

محمدی درادامه این بحث با اشاره به اینکه مدیریت ثروت دردنیا نیز پلتفرم جدیدی است، به دیجیاتو گفت: «تا زمانی‌که خدمات‌دهندگان کار خود را به‌درستی انجام ندهند مردم به این حوزه ورود نمی‌کنند. از طرفی هم برای اینکه این پلتفرم‌ها رشد کنند نیاز به یکسری عوامل دارند. البته در سال‌های اخیر خبرهای زیادی مردم را نسبت به سرمایه‌گذاری و حفظ سرمایه‌شان هشیار کرده است.»

به گفته مدیرعامل دیجی‌کالا پدیده‌هایی هستند که برای رشد فناوری‌ها مانند کاتالیزگرعمل می‌کنند. برای مثال کمبود پهنای باند اینترنت فیبر نوری باعث بالارفتن سرعت رشد اینترنت موبایل شده است یا اینکه موضوع یارانه‌ها به گسترش خدمات کارت بانکی در کشور کمک کرده است. محمدی تورم را نیز یکی از عواملی دانست که باعث رشد پلتفرم‌های فناورانه در حوزه صنایع مالی شده است چرا که شرایط اقتصادی، مدیریت سرمایه را برای مردم مهم‌تر کرده است.

گفتنی است سرویس مدیریت ثروت دیج‌پی تاکنون ۷۰ هزار بازدید داشته است. ۲۵ هزارنفر از مشتریان نیز از سرویس مشاوره این محصول استفاده کرده‌اند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
حلقه گمشده ذخیره انرژی پیدا شد، شارژ وسایل الکترونیکی تنها در ۶۰ ثانیه!
توانمندی دانش‌بنیان‌ها در توسعه پهپادها ۴۰ سال تلاش در کشور برای طراحی و ساخت پهپاد
پاسخگویی دولتمردان به دغدغه‌های مردم همچنان ادامه دارد/ معاون علمی رئیس‌جمهور: مرکز ملی هوش مصنوعی تا ۲۰ خرداد افتتاح می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 خرداد 1403 سقوط بیت‌کوین
وبگردی