کد خبر: ۳۵۸۵۶
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۸

معرفی روش‌های نوین سلول درمانی و پزشکی بازساختی به پژوهشگران

با توجه به فعالیت 26 کارگروه تخصصی در ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی، روش‌های نوین سلول درمانی و پزشکی بازساختی به اساتید علوم پایه و بالینی معرفی می‌شوند.

به گزارش «نبض فناوری»، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با هدف ایجاد ارتباط میان اساتید و پژوهشگران علوم پایه و بالینی اقدام به تشکیل 26 کارگروه تخصصی کرده و از متخصصان هرحوزه از مراکز و دانشگاه‌های استان‌های مختلف کشور دعوت کرده است.

با توجه به اهمیت استفاده از ایده‌ها و نظرات اساتید علوم پایه و بالینی و رشته ای فنی و مهندسی در سیاستگزاری ها و همچنین ایجاد ارتباط بین اساتید و پژوهشگران علوم پایه و بالینی، این کارگروه ها جلساتی منظم و ماهانه برگزار می کنند.

معرفی روش‌های نوین سلولی درمانی و پزشکی بازساختی،معرفی مراکز فعال در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و تعیین اولویت های جهت تمرکز حمایت ها و فراخوان ها ، تشویق محققین برای پژوهش، فناوری و تجاری سازی و برگزاری سالانه سمپوزیوم تخصصی از جمله محورهای اصلی مطرح در این کارگروه‌های تخصصی هستند.

همچنین از دیگر عناوین مطرح در جلسات این کارگروه‌ها، می توان به شناسایی اساتید و پژوهشگران و تکمیل اعضا با تاکید بر مشارکت مراکز و دانشگاه های مختلف استان ها و مراکز دولتی، غیردولتی، خارجی و داخلی و معرفی اساتید ایرانی فعال در خارج از کشور، بررسی آخرین یافته ها و تبیین وضعیت موجود ایران و جهان در هر حوزه تخصصی با تاکید برکاربرد سلول درمانی و پزشکی بازساختی(برمقالات و یافته های علمی داخلی و خارجی، وضعیت فناوری، کارآزمایی‌های بالینی، محصولات و بازار در هر حوزه تخصصی)، استفاده از اساتید متخصص هرکارگروه برای داوری و نظارت بر طرح های مرتبط و سفارش پروپوزال جهت طرح های کلان و چند مرکزی با توج به اولویت ها می توان اشاره کرد.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی در نظر دارد تا با حرکت در جهت توسعه زیست بوم فناوری و به کارگیری فناوری‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گام بردارد. از اینرو در نظر دارد تا با شناسایی نخبگان فعال در این حوزه از علوم، ظرفیت‌های موجود در حوزه آموزش و تحقیقات، تربیت منابع انسانی، ارائه خدمات بالینی و توسعه شرکت‏های مستعد؛ بستر لازم جهت مدیریت، راهبری و گسترش این ظرفیت‌ها را در سطح ملی فراهم و محقق سازد.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی