کد خبر: ۳۵۸۵۹
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چگونه فایل‌ها و پوشه‌های کامپیوتر خود را رمزگذاری کنیم؟

این ترفند برای همه کسانی است که اسناد و داده‌های مهم خود را در رایانه خود دارند و نمی‌خواهند هیچ یک از پرونده‌های خود را در دستگاه دیگری به اشتراک بگذارند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» بسیاری از ما ساعت‌ها در روز را با کامپیوتر می‌گذرانیم و ممکن است فکر کنیم که تمام ترفند‌ها و میانبر‌هایی را که کار ما را آسان می‌کند، می‌دانیم؛ بنابراین چگونه کامپیوتر خود را هوشمندانه اجرا کنیم؟ در این گزارش سعی می‌کنیم که نحوه رمزگذاری فایل‌ها و پوشه‌ها را آموزش دهیم.

این ترفند برای همه کسانی است که اسناد و داده‌های مهم خود را در رایانه خود دارند و نمی‌خواهند هیچ یک از پرونده‌های خود را در دستگاه دیگری به اشتراک بگذارند. در این صورت، اگر فکر می‌کنید که پوشه یا سندی وجود داشته است که برای شما بسیار مهم است و نمی‌خواهید به سیستم دیگری دسترسی داشته باشید، می‌توانید آن پوشه را با چند مرحله رمزگذاری کنید. پس از انجام این مرحله، پوشه رمزگذاری می‌شود و هیچ کس نمی‌تواند آن پوشه خاص را کپی کرده و به دستگاه دیگری دسترسی پیدا کند.

تمام کاری که باید انجام دهید روی پوشه خاصی که می‌خواهید رمزگذاری کنید کلیک راست کرده و به گزینه Properties بروید. در منو باز شده، گزینه‌ای به نام Advanced را مشاهده می‌کنید فقط روی آن کلیک کنید. سپس گزینه Encrypt contents to safe data را در آنجا خواهید دید، کافی است آن کادر را تیک کرده و روی دکمه Apply و Ok کلیک کنید.

نکته دیگری این است که روش فقط برای سیستمی که BitLocker قبلاً نصب شده است اعمال می‌شود.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی