کد خبر: ۳۵۸۶۶
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

ربات چت ChatGPT برای نخستین بار در یک گوشی‌ هوشمند ادغام خواهد شد

ربات چت ChatGPT محصول کمپانی OpenAI به محبوبیت چشمگیری در میان علاقه‌مندان به دنیای فناوری دست یافته است. این ربات هوشمند، خود را بدین شکل معرفی می‌کند: “من ChatGPT هستم. ChatGPT یک مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای ارائه اطلاعات و مشارکت در مکالمات در سطحی گسترده طراحی شده و طیف متنوعی از موضوعات را تحت پوشش قرار می‌دهد.”

به گزارش «نبض فناوری»، ChatGPT یک ربات چت است که کاربران می‌توانند با آن صحبت کرده و مکالمات این ربات به طرز شگفت‌انگیزی به انسان شباهت دارند. به‌طور خلاصه هوش مصنوعی به سرفصل بحث‌ها تبدیل شده است. این موضوع در برنامه‌های مختلف گفتگو مورد بحث قرار گرفته و در رابطه با آن میلیون‌ها پست در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. اکنون با انتشار خبر ادغام احتمالی ChatGPT در یک گوشی هوشمند به‌نظر می‌رسد که این محصول در مسیر تبدیل شدن به یک ابزار قدرتمندتر قرار دارد.

اینفینیکس یک شرکت چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این کمپانی اکنون در تدارک عرضه یک گوشی جدید در هندوستان طی ماه جاری میلادی است. این گوشی جدید، اینفینیکس نوت 30 نامگذاری شده و کمپانی چینی پیش‌تر با انتشار تیزرهایی برخی ویژگی‌ها و مشخصات فنی آن‌را فاش کرده است. به گفته یک افشاگر مشهور با نام Ice Universe در شبکه اجتماعی توییتر، دستیار صوتی این گوشی جدید موسوم به Folax از مدل زبانی ChatGPT استفاده خواهد کرد.

در صورت تحقق این سناریو و ادغام ChatGPT در سری اینفینیکس نوت 30 این محصول نخستین گوشی موبایلی خواهد بود که از پلتفرم OpenAI استفاده می‌کند. به گفته فرد افشاگر، ChatGPT یک اپلیکیشن مستقل نخواهد بود؛ بلکه با سیستم‌عامل گوشی ادغام خواهد شد. وی در توییت خود، مثالی از نحوه کارکرد دستیار صوتی را به معرض نمایش گذاشته است. چنین اقدامی اگرچه در مقطع کنونی احتمالا چندان قابل توجه به‌نظر نمی‌رسد؛ اما برای هرگونه قضاوت در خصوص عملکرد آن بایستی تا زمان عرضه گوشی اینفینیکس نوت 30 به بازار منتظر بمانیم.

بر اساس پیش‌بینی‌ها اینفینیکس نوت 30 در روز 14 ژوئن (24 خرداد ماه) معرفی خواهد شد. کمپانی چینی پیش‌تر به برخی ویژگی‌های این گوشی از جمله سیستم صوتی با برند JBL، دوربین 108 مگاپیکسلی ارتقایافته، نمایشگر 6.78 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع اشاره نموده است.

در خصوص نحوه ادغام ChatGPT با دستیار صوتی گوشی هیچ‌گونه ایده خاصی وجود ندارد. اما چنان‌چه همه چیز به خوبی پیش برود و سایر برندها نیز از این رویه تبعیت نمایند؛ در این‌صورت عرضه گوشی هوشمند یکپارچه با ChatGPT می‌تواند معادلات بازی را دستخوش تغییر نماید. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در تلاش هستند تا با استفاده از هوش مصنوعی، خدمات خود را ارتقاء دهند. در این میان شرکت گوگل با مدل زبانی Google Bard یکی از نخستین نام‌هایی است که در ذهن نقش می‌بندد.

چنان‌چه اینفینیکس نوت 30 با ChatGPT معرفی شده و چنین ادغامی به خوبی عمل نماید؛ در این‌صورت چنین موفقیتی بدان معناست که کمپانی چینی حداقل در این عرصه موفق به شکست بازیگران بزرگ دنیای فناوری شده است. البته بایستی منتظر ماند و دید که کیفیت یکپارچه‌سازی ChatGPT تا چه اندازه مطلوب بوده و آیا این موضوع، ارزش مضاعفی را برای گوشی‌های اینفینیکس به ارمغان خواهد آورد یا خیر.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی