کد خبر: ۳۵۸۷۷
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سامانه نظام جامع اطلاع‌‌رسانی بازار کار راه‌اندازی می‌شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه جامع اطلاع رسانی بازار کار خبر داد‌.

به گزارش «نبض فناوری»، محمود کریمی بیرانوند در پنل تخصصی اشتغال دانش‌آموختگان در نمایشگاه آبادیران، گفت: فقدان مهارت این روز‌ها با افزایش تعداد فارغ‌‌التحصیلان بیشتر از گذشته مورد توجه است. شاید در گذشته کمتر فارغ‌التحصیلی دچار بیکاری می‌ شد اما در حال حاضر با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموختگان، شرط یافتن شغل، مهارت است.

وی ادامه داد: بیکاری یکی از بزرگترین چالش‌های اقتصاد کشور‌های گوناگون است. شاخص بیکاری از یک ‌سو عمق مشکلات یک اقتصاد را مشخص می‌کند و از سوی دیگر آثار روانی بر جمعیت هر کشور، به ویژه افراد متخصص و فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی دارد.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه یکی از مسیر‌های مهم یافتن راه‌ حل مساله بیکاری دانش ‌آموختگان در کشور، رسیدن به یک اجماع در سطح سیاست‌ گذاری ملی است، تصریح کرد: خلاء مهارت ‌آموزی دانش‌آموختگان یکی از چالش‌های اساسی مساله بیکاری این قشر است.

وی، فعال کار کردن را یک فضلیت انسانی دانست و افزود: فرهنگ کار با هدف ایجاد انگیزه و با محوریت کارگروه اشتغال استان‌ ها و مشارکت دانشگاه ‌ها و نهاد‌های غیردولتی در سراسر کشور باید ترویج شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به راه ‌اندازی نظام جامع اطلاع‌رسانی بازارکار نیز اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه اطلاعات لازم برای شناسایی کارجویان اعم از دانش‌آموختگان و سایر افراد جویای کار فراهم می‌ شود.

نخستین دوره نمایشگاه فناوری و محصولات محرومیت زدا از ۲۳ خرداد آغاز شده و تا ۲۵ خرداد در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی