کد خبر: ۳۵۸۸۸
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

کمبود ویتامین C باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

ویتامین C می‌تواند به جذب آهن در بدن کمک کند، این موضوع برای افراد مبتلا به کم‌خونی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، دریافت مقدار مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بهبود عملکرد بدن بسیار مهم است. به صورت خاص، ویتامین C یک ماده مغذی است که برای بهبود سریع‌تر بیماری‌ها و سلامت ضروری است و نقش مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن و حمایت از سیستم ایمنی دارد. در ادامه به مشکلاتی می‌پردازیم که ممکن است به دلیل کمبود ویتامین C با آن مواجه شویم:

عفونت‌های فصلی و سرماخوردگی

ویتامین C نقش مهمی در کاهش عفونت‌های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مکمل ویتامین C به کاهش شدت سرماخوردگی، آنفلوانزا یا ذات‌الریه و کوتاه‌تر شدن دوره بیماری کمک می‌کند. ممکن است افراد مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و فشار خون به ویتامین C بیشتری نیاز داشته باشند.

دیابت

ویتامین C به بهبود سطح گلوکز خون افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند. مشاهده شده است که بیماران مبتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت به دلیل استرس اکسیداتیو بالا، به ویتامین C بیشتری نسبت به دیگران نیاز دارند. غلظت ویتامین C در میان بیماران دیابتی ۳۰ درصد کمتر از افراد غیردیابتی است.

بیماری‌های قلبی‌عروقی

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین C خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. این ماده مغذی از آسیب به اندام‌های افراد مبتلا به فشار خون یا بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند و عملکرد اندوتلیال عروقی را بهبود می‌بخشد.

کم‌خونی

ویتامین C می‌تواند به جذب آهن در بدن کمک کند، این موضوع برای افراد مبتلا به کم‌خونی بسیار اهمیت دارد. ابتلاء به کم‌خونی می‌تواند نشانه‌ای از کمبود ویتامین C باشد.

ذات‌الریه

ویتامین C مدت بستری بودن افراد مبتلا به ذات‌الریه در بیمارستان را کاهش می‌دهد. ممکن است ویتامین C دریافتی از رژیم غذایی به میزان کافی مناسب نباشد و لازم باشد مکمل آن را دریافت کنید. به این منظور باید طبق نظر پزشک مکمل ویتامین C مصرف کنید.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی