کد خبر: ۳۵۸۹۵
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰

اینتل احتمالاً پیش از عرضه عمومی سهام آرم، میلیاردها دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کند

گزارش‌ها می‌گویند اینتل در حال مذاکره با آرم است تا پیش از عرضه عمومی سهام این شرکت، میلیاردها دلار از سهام این کمپانی را بخرد.

به گزارش «نبض فناوری» به‌دنبال لغو معامله خرید آرم توسط انویدیا، مالک این شرکت یعنی سافت‌بانک می‌خواهد با عرضه عمومی سهام آرم برای آن جذب سرمایه داشته باشد. حالا گزارش‌ها حاکی است که سافت‌بانک به مذاکره با شرکت‌هایی مثل اینتل مشغول است تا پیش از عرضه عمومی سهام آرم، بخشی از سهام این کمپانی را بفروشد.

براساس گزارش‌های بلومبرگ و رویترز، آرم در حال گفت‌وگو با چندین شرکت بزرگ دنیای فناوری ازجمله اینتل، آلفابت، اپل، مایکروسافت، TSMC و سامسونگ است. خیلی از این مذاکرات مقدماتی هستند و هیچ تصمیمی تا پیش از ماه اوت گرفته نخواهد شد.

آرم انتظار دارد که از عرضه عمومی سهام خود چیزی بین 8 تا 10 میلیارد دلار سرمایه به‌دست بیاورد. اکنون از اینتل به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی برای ایفای نقش سرمایه‌گذار لنگری در این فرایند نام برده شده است. البته هنوز نمی‌توان قاطعانه چیزی گفت.

اینتل و آرم همکاری‌های خود را گسترش می‌دهند

اینتل در هفته‌های اخیر همکاری‌های خود را در حوزه‌های مختلف با آرم افزایش داده است. این دو شرکت اخیراً قراردادی چندنسلی برای تولید نسل بعدی چیپست‌های موبایل با فرایند 18A اینتل را امضا کردند. طبق این توافق، آرم می‌تواند از مدل تولید سیستم باز اینتل در حوزه‌های مختلفی از ساخت چیپست‌ها گرفته تا بسته‌بندی و توسعه نرم‌افزار استفاده کند. گفتنی است که اینتل پیش‌تر به‌طور عمده با اتکا بر تراشه‌های معماری x86 خود در بازار حضور داشت، اما حالا ظاهراً به سرمایه‌گذاری روی معماری آرم متمایل شده است.

اگر این تراشه‌ساز آمریکایی واقعاً چنین سرمایه‌گذاری عظیمی روی آرم انجام دهد، می‌تواند جایگاه آینده خود را در بازار تراشه‌ها مطمئن‌تر کند و اشراف بیشتری به برنامه‌های آینده این شرکت بریتانیایی داشته باشد.

ارزش شرکت آرم هنوز مشخص نشده است، اما تخمین‌ها حاکی است که ارزش این شرکت چیزی بین 30 تا 70 میلیارد دلار خواهد بود. بنیان‌گذار سافت‌بانک که مالک این شرکت محسوب می‌شود، امیدوار است که عرضه اولیه سهام آرم به بزرگ‌ترین عرضه سهام یک شرکت تراشه‌سازی در تاریخ تبدیل شود.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: اینتل سهام دلار
ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی