کد خبر: ۳۵۹۰۹
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

بزرگترین اپراتور تلفن همراه در انگلیس تشکیل می‌شود

با توافق گروه ودافون و شرکت "سی کی هاچیسون هولدینگز" برای یکی کردن کسب و کار موبایل خود در انگلیس و در صورت موافقت رگولاتورها با این قرارداد، بزرگترین شرکت تلفن همراه در این کشور تشکیل می شود.

به گزارش«نبض فناوری»ودافون و هاچیسون در بیانیه‌ای اعلام کردند ودافون ۵۱ درصد از شرکت جدید را خواهد داشت و شرکت هنگ کنگی "سی کی هاچیسون"، باقی سهم در این شرکت جدید را کنترل خواهد کرد. این توافق پس از گذشت بیش از یک سال از نخستین باری که خبر مذاکرات این دو شرکت توسط بلومبرگ منتشر شده بود، اعلام شد.

با این توافق، دو اپراتور تلفن همراه کوچک انگلیس از میان چهار اپراتور این کشور، شرکتی را ایجاد می‌کند که سهم بازار برتری خواهد داشت. این صنعت در سال‌های اخیر، بازدهی راکدی داشته و راه اندازی ۵G، تاثیر منفی بر سود اپراتورها داشته است.

ودافون و شرکت تری یو کی (Three UK) که زیرمجموعه هاچیسون در انگلیس است، به جای مشارکت نقدی، توافق کردند شش میلیارد پوند (۷.۶ میلیارد دلار) بدهی را بر عهده بگیرند. ودافون ۴.۳ میلیارد پوند از این بدهی و "تری یو کی"، ۱.۷ میلیارد پوند را برعهده خواهد گرفت که فاینانس مجدد خواهد شد. شرکت جدید، ۱۱ میلیارد پوند در یک دهه آینده برای ایجاد یک شبکه موبایل ۵G مستقل، سرمایه گذاری خواهد کرد.

ودافون و "تری یو کی"، با شرکت های گروه "بی تی" و "ویرجین مدیا او تو" رقابت می‌کنند. برخلاف ودافون و تری، رقبای آنها شبکه‌های ثابتی برای فروش پهنای باند دارند.

این معامله اکنون در معرض ماه‌ها بازبینی سخت گیرانه رگولاتوری قرار می‌گیرد. رگولاتورهای انگلیس در سال ۲۰۱۶ با یکپارچه شدن شرکت های "تری" و "او تو" مخالفت کرده بودند. این مخالفت پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صورت گرفت و اتحادیه اروپا بر اساس دلایل ضد انحصارطلبی، مانع این توافق شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران "نیو استریت ریسرچ" برآورد کردند که تحقیقات ضد انحصارطلبی از سوی سازمان بازارها و رقابت انگلیس و افکام، ۱۸ ماه طول می‌کشد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی