کد خبر: ۳۵۹۱۴
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۰

چگونه سرعت لپ‌تاپ خود را افزایش دهیم

یکی از اتفاقاتی که در زمان استفاده از لپ تاپ ممکن است اتفاق بیفتد کندی اجرای برنامه‌های مورد نظر است؛ بنابراین طبیعی است که بخواهیم مطمئن شویم که در بهترین حالت خود کار می‌کنند. در این گزارش سعی می‌کنیم چند راه حل کلیدی را برای افزایش سرعت ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» یکی از اتفاقاتی که در زمان استفاده از لپ تاپ ممکن است اتفاق بیفتد کندی اجرای برنامه‌های مورد نظر است؛ بنابراین امروزه لپ‌تاپ‌ها به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است، طبیعی است که بخواهیم مطمئن شویم که در بهترین حالت خود کار می‌کنند. در ادامه چند راه حل برای افزایش سرعت این دستگاه آمده است.

هارد دیسک یا HDD یکی از اساسی‌ترین اجزای لپ تاپ است که تمام اطلاعات از قبیل تصاویر، آهنگ ها، فیلم‌ها و مدارک درون آن ذخیره می‌شود. کارکرد هارد دیسک به این شکل است که هرچه اطلاعات درون آن بیشتر باشد، سیستم باید برای پیدا کردن آن اطلاعات بیشتر تلاش کند و در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌شود، پس برای اینکه از هارد لپ تاپ محافظت کنید باید فایل‌هایی که دیگر نیازی به آن‌ها نداریم را حذف کرده و فضای هارددیسک را خلوت کنیم.
برنامه‌ها و فرآیند‌های غیر ضروری را ببندید

یکی از بزرگترین دلایل کاهش سرعت لپ تاپ ها، اجرا شدن برنامه‌های زیاد در یک زمان است. برای افزایش سرعت لپ تاپ بهتر است برنامه‌هایی که استفاده نمی‌کنید، ببندید. همچنین می‌توانید از (Task Manager Ctrl + Alt + Delete) استفاده کنید تا ببینید کدام برنامه‌ها و فرآیند‌ها بیشترین منابع را اشغال می‌کنند و آن‌ها را ببندید.
حذف فایل‌های موقت

فایل‌های موقت زمانی ایجاد می‌شوند که از لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید و می‌توانند فضای زیادی را در هارد دیسک شما اشغال کنند. برای حذف این فایل‌ها، به منوی Start رفته و عبارت “disk cleanup” را در نوار جستجو تایپ کنید. با این کار برنامه‌ای باز می‌شود که به شما امکان می‌دهد فایل‌های موقت از جمله کش اینترنت و فایل‌های موقت ایجاد شده توسط برنامه‌ها را حذف کنید.
لپ تاپ را از طریق نرم افزار سیستم خاموش کنید

بضی از کاربران سیستم را بجای خاموش کردن از طریق نرم افزار به صورت دستی و با فشردن دکمه پاور خاموش می‌کنند. این کار کاملا اشتباه است، زیرا سیستم برای خاموش شدن آماده نمی‌شود و به مرور زمان به سخت افزار لپ تاپ صدمه می‌زند و از عمر لپتاپ می‌کاهد. پس به جای اینکه ریسک خراب شدن لپ تاپ را به جان بخرید از راه امن آن را خاموش کنید و برق سیستم را قطع نکنید.
نرم افزار‌های سیستم را آپدیت کنید

استفاده از برنامه‌های قدیمی به این معنا می‌باشد که سیستم خود را در معرض خطر قرار می‌دهید، برنامه‌ها با سیستم امنیتی قدیمی یک طعمه برای هکر‌ها است که به راحتی سیستم شما به وسیله آن هک شده و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. یکی از ترفند‌های نگهداری لپتاپ آپدیت کردن برنامه هاست، وقتی نرم افزار‌ها را آپدیت می‌کنید دستورات امنیتی جدید به برنامه‌های شما اضافه می‌شوند و امنیت اطلاعات شما تضمین می‌شود و علاوه بر آن سرعت لپ تاپ شما نیز بالاتر می‌رود و شما شاهد عملکرد بهتری خواهید بود.
از آنتی ویروس‌های معتبر استفاده کنید

آنتی ویروس یکی از حساس‌ترین نرم افزار‌هایی می‌باشد که هم باید معتبر و اصل باشد و هم اینکه به روز باشد. ویروس‌های کامپیوتری هر روز پیشرفت می‌کنند و راه‌های جدیدی برای نفوذ و سوءاستفاده از سیستم پیدا می‌کنند. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که از آنتی ویروس‌های معتبر و به روز استفاده کنید. همچنین از نصب چندین آنتی ویروس در سیستم خودداری کنید تا در عملکرد آن‌ها اختلالی به وجود نیاید و آنتی ویروس به خوبی کار کند.
نگذارید که به لپ تاپ فشاری وارد شود

در مقابل ضربه و فشار از لپ تاپ محافظت کنید و نگذارید به لپتاپ ضربه و یا فشاری وارد شود، همچنین هیچ وسیله‌ای را بر روی لپ تاپ نگذارید؛ زیرا به قطعات داخلی آن صدمه می‌زند و ممکن است بخشی از اجزای سیستم شما خراب شود.
نگهداری لپ تاپ در دمای مناسب

گرم شدن لپ تاپ یکی از مواردی است که کاربران همیشه برای آن نگران هستند. افزایش بیش از حد دمای سیستم باعث صدمه دیدن قطعات سخت افزاری و کم شدن عمر لپ تاپ می‌شود. در ادامه راهکار‌هایی را به شما می‌گوییم که به شما در محافظت از لپ تاپ در برابر گرما کمک می‌کند.
رم بیشتر اضافه کنید

رم لپ‌تاپ برای ذخیره داده‌هایی استفاده می‌شود که همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر حافظه رم کافی ندارید، لپ‌تاپ شما ممکن است برای پاسخگویی به خواسته‌های شما مشکل داشته باشد و کند کار کند. با خرید و نصب استیک‌های اضافی می‌توانید رم بیشتری به لپ تاپ خود اضافه کنید.
هارد دیسک خود را ارتقاء دهید
اگر از یک هارد دیسک قدیمی استفاده می‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به یک هارد دیسک جدیدتر و سریعتر ارتقاء دهید. انجام این کار می‌تواند به طور چشمگیری سرعت لپ‌تاپ شما را افزایش دهد.

 

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی