کد خبر: ۳۵۹۱۹
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

بیماری کبد چرب باعث بروز چه مشکلات پوستی می‌شود؟

بیماری کبد چرب باعث بروز مشکلات پوستی مانند خارش پوست و زرد شدن پوست می‌‎شود.

به گزارش «نبض فناوری»، کبد چندین عملکرد مهم در بدن را برعهده دارد. برای نمونه، به هضم غذای دریافتی کمک می‌کند و سموم را از خون دفع می‌کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کبد ایجاد شود، تجمع چربی در آن است. در بیشتر موارد، بیماری کبد چرب در مراحل اولیه با علائم خاصی همراه نیست. اما پیشرفت بیماری باعث بروز علائم در سراسر بدن می‌شود.

علائم پوستی بیماری کبد چرب

برخی افراد مبتلا به بیماری کبد چرب متوجه تغییراتی روی پوست خود می‌‎شوند. این تغییرات شامل خارش پوست، زرد شدن پوست و کبود شدن پوست می‌شود. از دیگر علائم بیماری کبد چرب نیز می‌توان به خستگی، از دست دادن اشتها، کاهش وزن، حالت تهوع، استفراغ، درد در اطراف ناحیه کبد، خونریزی مکرر بینی، خونریزی لثه، ریزش مو، تب و لرز و تورم در پاها، مچ پا و شکم اشاره کرد. توصیه شده است در صورت بروز هرکدام از علائم ذکر شده، به پزشک مراجعه کنید.

عوامل خطر بیماری کبد چرب

چندین عامل خطر وجود دارد که خطر بروز بیماری کبد چرب را افزایش می‌دهد. این عوامل خطر شامل چاقی، اضافه وزن، دیابت نوع دوم، مقاومت به انسولین، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک، کم کاری تیروئید، فشار خون بالا، کلسترول بالا، سندرم متابولیک، سن بالای ۵۰ سال و استعمال دخانیات می‌شود. در صورتی که بیماری کبد چرب به موقع درمان نشود، بیماری تشدید پیدا می‌کند و کبد از کار می‌افتد. در این صورت فرد دچار نارسایی کبد می‌شود که می‌تواند کشنده باشد. بنابراین تشخیص به موقع و شروع فرآیند درمان بیماری کبد چرب از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع/ ایمنا

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی