کد خبر: ۳۵۹۷۸
|
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۷

جذب بودجه برای استفاده از نانوذرات لیپیدی در درمان بیماری ریه

شرکت هاپول تراپیوتیکس (Hopewell Therapeutics) موفق به جذب ۲۵ میلیون دلار بودجه برای توسعه فناوری نانوذرات لیپیدی شده است. قرار است از این نانوذرات برای تحویل ترکیبات حاوی اسیدنوکلئیک به منظور درمان بیماری‌های ریوی استفاده شود.

به گزارش «نبض فناوری»، نانوذرات لیپیدی نقش بسیار مهمی در واکسن‌های ضدکرونا داشته‌اند. کیاوبینگ ژو از دانشگاه تافتس، بنیان‌گذار و مدیرارشد شرکت هاپول در دورانی از فعالیت‌های تحقیقاتی خود، روی نانوذرات لیپیدی کار می‌کرد. در ادامه این تحقیقات او و همکارانش در دانشگاه تافتس روی این فناوری متمرکز شدند و نانوذرات لیپیدی را ابداع کردند که می‌تواند اسیدنوکئلیک را به ریه و مغز موش برساند. نتایج این دستاوردها به‌عنوان پلتفرمی در شرکت هاپول استفاده می‌شود.

بسیاری از محققان معتقداند که اگرچه این زمینه مسیری طولانی را طی کرده است، اما کار بیشتری برای اثربخشی بهتر نانوذرات لیپیدی لازم است تا بتوان از آنها به عنوان حامل‌های خاص بافت و سلول استفاده کرد. سسیلیا لیل، از محققان دانشگاه ایلینویز می‌گوید دانشمندان هنوز به صورت کامل نمی‌دادند که چگونه پیچش در گروه‌های سر یا دم یا شیمی سطح نانوذرات لیپیدی باعث تجمع آنها در ارگان‌های خاص می‌شود. او می‌گوید بیشتر قوانینی که دانشمندان برای نانوذرات لیپیدی استفاده می‌کنند، تجربی به دست آمده است.

گوراو ساهای از دانشگاه ایالتی اورگان می‌گوید که هنوز سوالات زیادی در این باره وجود دارد. مثلا این که نانوذرات لیپیدی که به داخل کبد نمی‌روند، چرا نمی‌توانند بافت ویژه‌ای در بدن را هدف قرار دهند. به اعتقاد وی لازم است که ساختارهایی در نانوذرات لیپیدی به کار رود تا ضمانت لازم برای هدف قرار دادن بافت مورد نظر به دست آید.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی