کد خبر: ۳۶۰۰۴
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۰

اینستاگرام حالا به کاربران اجازه می‌دهد ریلزهای حساب‌های عمومی را دانلود کنند

برای انجام این کار ابتدا باید روی آیکون به‌اشتراک‌گذاری (Share) پست کلیک کرده و سپس گزینه Download را انتخاب کنید.

به گزارش «نبض فناوری»، اینستاگرام اکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد ویدیوهای ریلز (Reels) حساب‌های عمومی را برای استفاده در خارج از برنامه، دانلود کنند. تیک‌تاک به‌عنوان مهم‌ترین رقیب اینستاگرام، از مدت‌ها قبل به کاربران خود اجازه می‌داد که ویدیوهای کوتاه را همراه با یک واترمارک دانلود کنند.

طبق گزارش تک‌کرانچ، «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، اعلام کرد که کاربران مستقر در ایالات‌متحده اکنون می‌توانند ریلزها را دانلود کنند. برای انجام این کار ابتدا باید روی آیکون به‌اشتراک‌گذاری (Share) پست کلیک کرده و سپس گزینه Download را انتخاب کنید.

البته همان‌طور که موسری اشاره می‌کند، فقط ریلزهای حساب‌های عمومی را می‌توان دانلود کرد و البته صاحبان اکانت‌های عمومی می‌توانند قابلیت دانلود ریلزهای خود را غیرفعال کنند.

دانلود ریلزهای اینستاگرام

هرچند رئیس اینستاگرام به وجود واترمارک روی محتواهای دانلودشده اشاره نکرده است، اما طبق تصویر ارسالی از این ویژگی، ظاهراً روی ویدیوهای دانلودشده علاوه بر لوگوی اینستاگرا‌م، نام حساب کاربری نیز قرار می‌گیرد. ویدیوهای دانلودشده از تیک‌تاک نیز دارای چنین واترمارکی هستند. همچنین باید اشاره کرد که اینستا‌گرام همیشه به کاربران اجازه داده که ریلزهای خود را بدون واترمارک از طریق بخش پیش‌نویس‌ها (Drafts) دانلود کنند.

در چند وقت اخیر، متا برای افزایش رشد و درآمد خود توجه زیادی به Reels کرده است. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل این شرکت، در جریان جلسه درآمد سه‌ماهه اول سال 2023 خود گفته بود که زمان صرف‌شده کاربران در اینستاگرام به‌لطف توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای ریلزها، 24 درصد افزایش یافته است.

اخیراً اینستاگرام از ویژگی مهم دیگری، یعنی کانال‌ها نیز برای تمام کاربران خود رونمایی کرد. درست مانند واتس‌اپ که همین چند وقت پیش به این ویژگی مجهز شده بود، در اینستاگرام نیز از کانال‌ها می‌توان برای به‌اشتراک‌گذاری سریع پیام‌ها به کاربران دیگر استفاده کرد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
وبگردی