کد خبر: ۳۶۰۲۰
|
۰۱ تير ۱۴۰۲ | ۰۹:۳۰

احتمالاً خبری از معرفی آیفون SE 4 در سال 2024 نخواهد بود

آیفون SE 4 احتمالاً با طراحی مشابه آیفون 14 در سال 2025 از راه می‌رسد.

به گزارش«نبض فناوری» تحلیلگران شرکت Barclays می‌گویند طی صحبت با تأمین‌کنندگان اپل به این نتیجه رسیده‌اند که احتمال عرضه نسل چهارم آیفون SE یا آیفون SE 4 در سال آینده میلادی پایین است.

تحلیلگران در یک گزارش تحقیقاتی گفته‌اند که تصمیم اپل مبنی بر عدم عرضه نسل چهارم آیفون SE در سال 2024 می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که مودم 5G کوپرتینویی‌ها در آینده نزدیک برای استفاده آماده نخواهد شد. این موضوع به نفع کوالکام، تأمین‌کننده کنونی مودم‌های موردنیاز اپل تمام می‌شود.

طبق گزارش‌ها، اپل حداقل از سال 2018 درحال کار روی مودم اختصاصی است که با توجه به خرید بخش بزرگی از کسب‌وکار مودم موبایل اینتل در سال 2019، این گزارش‌ها منطقی به‌نظر می‌رسند.

آیفون SE 4 سال 2025 از راه می‌رسد؟

بررسی آیفون SE 2022
آیفون SE 2022

در ماه آوریل، تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو»، مدعی شده بود که تولید انبوه اپل در زودترین زمان ممکن، در سال 2025 شروع می‌شود. او همچنین گفته بود که گوشی‌های سری آیفون 16 همچنان به استفاده از مودم‌های کوالکام ادامه خواهند داد. بنابراین شاید نسل چهارم آیفون SE سال 2025 از راه برسد.

کو در گذشته مدعی شده بود که آیفون SE 4 طراحی مشابه با آیفون 14 خواهد داشت؛ بنابراین به نمایشگر 6.1 اینچی OLED و فیس‌آیدی مجهز می‌شود. این احتمال وجود دارد که اپل به‌دنبال عرضه چنین محصولی در سال آینده میلادی باشد، اما به استفاده از مودم کوالکام ادامه دهد.

نسل کنونی آیفون SE که در مارس 2022 عرضه شد، به نمایشگر 4.7 اینچی LCD مجهز شده است و طراحی یکسان با نسل قبلی‌اش و آیفون 8 دارد. این گوشی هوشمند به تراشه قدرتمند A15 Bionic مجهز شده است، از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی دارد. این محصول با قیمت پایه 429 دلار به فروش می‌رسد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی