کد خبر: ۳۶۰۶۲
|
۰۳ تير ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰
برای رصد فرصت ها و تهدیدها؛

آمریکا کارگروه ارزیابی ریسک هوش مصنوعی مولد ایجاد می کند

به گفته وزارت بازرگانی آمریکا، یک آژانس دولتی کارگروهی درباره هوش مصنوعی مولد ایجاد می کند تا فرصت های این فناوری نوین را شناسایی و دستورالعملی برای مقابله با ریسک های آن ایجاد کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، به گفته وزرات بازرگانی آمریکا، یک آژانس دولتی کارگروهی عمومی درباره هوش مصنوعی مولد ایجاد کرده تا فرصت‌های این فناوری نوین را شناسایی و از سوی دیگر دستورالعملی برای مقابله با ریسک‌های آن ایجاد کند.

«انستیتو ملی استانداردها و فناوری»(NIST) یک آژانس غیرنظارتی که بخشی از وزارت بازرگانی آمریکا به حساب می‌آید، اعلام کرد کارگروه مذکور داوطلبان متخصص فنی بخش خصوصی و دولتی را به کار می‌گیرد. لوری لوکاسیو مدیر NIST در این باره می‌گوید: این گروه جدید سرعت بی سابقه، مقیاس و پتانسیل تاثیرگذاری هوش مصنوعی را در کنار توانایی آن برای دگرگونی صنایع و جامعه در کل بررسی می‌کند.

رگولاتورهای سراسر جهان مشغول وضع قوانینی برای نظارت بر هوش مصنوعی مولد هستند که می‌تواند متن و عکس تولید کند و تاثیر آن بر جهان با ظهور اینترنت قابل مقایسه است.

منبع/ مهر

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی