کد خبر: ۳۶۰۷۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۸

۶ هاب در حوزه فناوری‌های هوشمند راه‌انداز می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه ۶ هاب در حوزه فناوری‌های هوشمند و دیجیتال راه‌اندازی می‌شود گفت: این فناوری‌ها در حوزه هوش مصنوعی، میکروالکترونیک و فناوری‌های اتصالات و ارتباطات است.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در آیین افتتاح الکامپ با اشاره به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و مهمان‌‌های خارجی گفت: الکامپ امروز بسیار متفاوت از دهه ۷۰ است و این بسیار خوشحال‌کننده است. این روند رو به رشد نقطه قوت و امید برای کشور است.
وی تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال به چند فناوری کلیدی وابسته است. اگر بخواهیم در این حوزه ماندگار شویم باید در چند بخش ورود کنیم. مثل میکروالترونیک، اینترنت اشیا، اتصال و ارتباطات، هوش مصنوعی که اهمیت زیادی دارد.
دهقانی فیروزآبادی افزود: قطعا اگر به فناوری‌هایی که زاییده اقتصاد دیجیتال است، توجه تولید محور نداشته باشیم به یک مصرف کننده تبدیل می‌شویم.
وی ادامه داد: برنامه ایجاد ۶ هاب با ظرفیت‌های عظیمی داریم که هوش مصنوعی، میکروالکترونیک و فناوری‌های اتصالات و ارتباطات از جمله آنها خواهد بود.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی