کد خبر: ۳۶۰۸۹
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۰

اپل قابلیت جدیدی را برای جلوگیری از آسیب به چشم‌ها معرفی کرد

هر آمریکایی به طور متوسط تقریباً چهار ساعت در روز به تلفن همراهش نگاه می‌کند. اگر سایر دستگاه‌های دارای صفحه نمایش را نیز در نظر بگیریم، این زمان به هفت ساعت در روز افزایش می‌یابد. چشمان ما برای استفاده از صفحه نمایش برای مدت زمان طولانی طراحی نشده‌اند و این موضوع باعث نزدیک‌بینی چشم ما می‌شود. اما iOS 17 و iPadOS 17 دارای ویژگی جالبی هستند که می‌تواند به کاهش آسیب‌های ناشی از زندگی دیجیتالی کمک کند.

به گزارش «نبض فناوری»، آن طور که در مقاله اخیر اپل اینسایدر توضیح داده شده، آخرین نسخه سیستم عامل اپل برای آیفون و آیپد دارای یک ویژگی به نام « Screen Distance » به معنای فاصله صفحه است که می‌تواند به کاهش خطر نزدیک‌بینی، به خصوص در کودکان کمک کند.

نزدیک‌بینی یک اختلال بینایی است که در آن اشیاء دور تار به نظر می‌رسند. این اختلال، مهم‌ترین مشکل بینایی در بین کودکان است. معمولا کودکان هنگام استفاده از تلفن، آن را در فاصله بسیار نزدیک به چشمان خود می‌گیرند. چشم‌پزشکان معتقدند بین نزدیک‌بینی و کار کردن نزدیک با نمایشگر، یا کارهایی که نیاز به تمرکز بینایی نزدیک دارند، ارتباط وجود دارد.

ویژگی جدید اپل شما را تشویق می‌کند تا فاصله ایمن بین آیفون و آی‌پد، و چشمان خود را حفظ کنید. این یک ویژگی انتخابی است و می‌توان آن را در تنظیمات، با ضربه زدن روی Screen Time و سپس Screen Distance فعال کرد.

اپل قابلیت جدیدی را برای جلوگیری از آسیب به چشم‌ها معرفی کرد

حالا هر زمان که دستگاه خود را برای مدت طولانی در فاصله نزدیک‌تر از 12 اینچ به چشمان خود نگه داشته‌اید این ویژگی می‌گوید که “iPhone is Too Close” ( آیفون خیلی نزدیک است ). برای ادامه استفاده از دستگاه، باید آن را در فاصله ایمن نگهدارید. همچنین یادآوری می‌کند که نگه داشتن آیفون در فاصله‌ای به اندازه طول بازو برای بینایی شما مفید است.

ویژگی Screen Distance از دوربین TrueDepth برای تعیین فاصله بین نمایشگر و چشمان کاربر استفاده می‌کند. این قابلیت روی آیفون XS و مدل‌های جدیدتر، همچنین آی‌پد پرو 2018 و انواع جدیدتر این تبلت کار می‌کند.

زندگی دیجیتالی در حال تغییر دادن عادات ما است و اگر اقدامات احتیاطی انجام نشود، می‌تواند بر وضعیت سلامتی ما تأثیر بگذارد؛ از جمله این که باعث مشکلات چشمی شود. گفته می‌شود نیمی از بزرگسالان جوان در حال حاضر از نزدیک‌بینی رنج می‌برند، دو برابر بیشتر از 50 سال قبل.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی