کد خبر: ۳۶۱۱۳
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۶

اعطای گواهینامه مراکز داده به پنج مرکز مجاز

در مراسم امضای تفاهم نامه میان سازمان فناوری اطلاعات و رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، گواهینامه مراکز داده به پنج مرکز مجاز اعطا شد.

به گزارش «نبض فناوری»، امروز طی یک مراسمی در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد، تفاهم نامه ای میان روسای سازمان فناوری اطلاعات کشور و سازمان نصر کشور امضا و اعطای گواهینامه مراکز داده به پنج مرکز مجاز انجام شد.

محمد خوانساری - رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در مراسم امضای تفاهم نامه اظهار کرد: بخشی از تفاهماتی که امروز انجام می‌شود، به ساماندهی بخش نرم افزار کشور مربوط است و ما در دولت موظف به ارایه خدمات مختلف به بخش خصوصی هستیم. یک خدمت را از سالهای گذشته آغاز شده، روش رتبه بندی مراکز داده است و در حال حاضر مراکز داده به شکل زیر ساختی در نظر گرفته ایم.

وی افزود: در بخش نرم افزار، قانونی داریم که برای سال ۱۳۷۹ است و در زمینه پدید آورندگان نرم افزار که ۲۰ سال از آن می گذرد، بنابراین بازبینی آن در دستور کار قرار دارد. همچنین لازم است به دستگاه های دولتی که از نرم افزار استفاده می کنند، گواهی نامه سلامت ارایه شود و تجربه موفقی که در حوزه صدور گواهینامه رتبه‌بندی و ارزیابی برای مراکز داده داشتیم، در این بخش نیز اجرا کنیم. امیدواریم تفاهم نامه امروز اثر بخش گواهی نامه های مذکور را بیشتر کند.

خوانساری گفت: از زمانی که در سازمان حضور پیدا کردم، خدمت رتبه‌بندی به مراکز داده تسریع و بازبینی شد. اکنون مراکز داده را به صورت فیزیکی در نظر می‌گیریم و موضوعات مختلف مانند میزبانی داده و سرویس‌های ابری را در این بخش‌ها نداریم. این کارها را با مشارکت نظام صنفی پیش خواهیم برد.

در این مراسم همچنین حسن هاشمی - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اظهار کرد: این سازمان با ۲۱ هزار عضو در کشور و ۴۰۰ کمیته تخصصی بازوی تسهیل دولت و بخش خصوصی است. امیدواریم بتوانیم گام های بلندی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات برداریم.

وی افزود: برنامه استانداردسازی در حوزه بین المللی را در سازمان دنبال می کنیم و امیدواریم با تفاهم نامه ای که در پیش داریم کمک بزرگی به صنعت نرم افزار کنیم.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی