کد خبر: ۳۶۱۲۳
|
۰۶ تير ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰

اختصاص بودجه 42میلیارد دلاری در آمریکا برای توسعه فیبرنوری

ایالات متحده قصد دارد در جهت توسعه اینترنت پرسرعت بر مبنای فیبر نوری 42 میلیارد دلار تا سال 2030 هزینه کند.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد،کاخ سفید روز دوشنبه 42میلیارد دلار بودجه را برای توسعه اینترنت پهن‌باند بر مبنای فیبرنوری تا سال 2030، بین 50 ایالت و قلمرو ایالات متحده تقسیم کرد.

ارائه این بودجه تحت برنامه دسترسی و استقرار عادلانه پهنای باند بالا توسط قانون زیرساختی 1 تریلیون دلاری در سال 2021، مجاز شد تا از این طریق گسترش شبکه فیبرنوری که سرعت و کیفیت بالاتری ارائه می‌دهد تسریع شود.

تگزاس و کالیفرنیا (دو ایالت پرجمعیت ایالات متحده) به ترتیب با 3.1 و 1.9 میلیارد دلار در صدر فهرست این بودجه قرار دارند. اما سایر ایالت‌های کم‌جمعیت‌تر مانند ویرجینیا، آلاباما و لوئیزیانا به دلیل عدم دسترسی به شبکه پرسرعت بعد از آن دو ایالت قرار دارند. این ایالت ها دارای مناطق روستایی بزرگ با اتصال اینترنت کمتر و بدون فیبرنوری هستند.

بایدن روز دوشنبه طی یک سخنرانی در کاخ سفید گفت: «این بزرگترین سرمایه گذاری در اینترنت پرسرعت است که تاکنون انجام شده است.»

این مبلغ از 27 میلیون دلار برای مناطق ایالات متحده مانند جزایر ویرجین تا بیش از 3.3 میلیارد دلار برای تگزاس متغیر است و هر ایالت حداقل 107 میلیون دلار دریافت می کند.

دولت تخمین می زند که حدود 8.5 میلیون مکان در ایالات متحده وجود دارد که به اتصالات فیبرنوری پرسرعت دسترسی ندارند.

شرکت های پهن باند مانند وریزن،کامکست، چارتر کمیونیکیشنز و ای‌تی‌اندتی تمایلی به ارائه دسترسی برای جوامع کم جمعیت و روستایی ندارند، زیرا سرمایه گذاری ها در این زمینه گران است. عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت در طول همه گیری کرونا در این کشور بیشتر نمود پیدا کرد.

تمرکز ایالات متحده بر روی توسعه اینترنت ثابت بر مبنای فیبر نوری در شرایطی است که این کشور در زمینه اینترنت ماهواره‌ای مانند استارلینک و نیز اینترنت همراه از امکانات گسترده‌ای برخوردار است؛ در واقع سرعت بالا، ارزان‌بودن و نیز امنیت بالا باعث شده برای توسعه اینترنت، فیبرنوری در اولویت اول آمریکا و سایر کشورها در اولویت اول باشد.

پیش از این دولت آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد نزدیک به 1 میلیارد دلار برای گسترش فیبر نوری برای مناطق روستایی هزینه کند.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی