کد خبر: ۳۶۲۱۲
|
۱۱ تير ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰

این دستکش رباتیک پیانو می‌نوازد+ فیلم

دستکش جدید طراحی شده با استفاده از هوش مصنوعی به افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند کمک می‌کند تا پیانو بنوازند.

به گزارش «نبض فناوری»، ساینس دیلی اعلام کرد، دانشمندان رباتیک نرم را با هوش مصنوعی ترکیب کردند تا دستکش هوشمند جدیدی را طراحی کنند.

نیمی از دانشمندان یک دست هوشمند روباتیک ساختند که می‌تواند به نوازندگانی که دچار سکته مغزی می شوند کمک کند تا توانایی خود را در نواختن سازها بازیابند. دستکش سبک وزن و انعطاف پذیر را می توان برای هر شخصی سفارشی کرد. این ابزار از فناوری یادگیری ماشین استفاده می‌کند.

دستکش رباتیک جدید با وزن تنها 191 گرم، به گونه ای طراحی شده است که تمام اجزای یکپارچه از طریق یک فرآیند قالب گیری در جای خود قرار می گیرند و تولید آن را از طریق چاپ سه بعدی آسان می کند.

محرک‌های پنوماتیکی (محرک پنوماتیک وسیله ای است که انرژی را معمولاً به شکل هوای فشرده به حرکت مکانیکی تبدیل می کند) در هر نوک انگشت، حرکات ظریف مشابه دست را تقلید می کنند. 16 حسگر حس لامسه را ارائه می‌دهند، بنابراین کاربر می‌تواند سطوح یا اشیایی را که لمس می‌کند واقعاً «احساس» کند. هدف این است که بیمار یک جفت دستکش بپوشد تا هر دست بتواند به طور مستقل هماهنگی و مهارت خود را در طول بهبودی به دست آورد.

اریک انگبرگ، استاد دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، توضیح که کاربران انسانی هنگام پوشیدن دستکش، تا حد قابل توجهی بر حرکت هر انگشت کنترل دارند. این دستکش برای کمک و تقویت حرکات طبیعی دست آنها طراحی شده است و به آنها اجازه می‌دهد خم شدن انگشتان خود را کنترل کنند. دستکش هدایت دست را فراهم می کند و پشتیبانی و مهارت را تقویت می کند.

محققان با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، این دستکش را با موفقیت آموزش دادند تا تفاوت بین نواختن صحیح و نادرست پیانو را تشخیص دهد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
وبگردی