کد خبر: ۳۶۲۲۸
|
۱۲ تير ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۵

سرویس سوپر کامپیوتر و هوش مصنوعی به کاربران ارائه می‌شود

یک شرکت دانش‌بنیان با بهره‌گیری از توانمندی‌های متخصصان داخلی توانسته تا سامانه ابر محاسباتی را جهت ارائه سرویس سوپرکامپیوتر و هوش مصنوعی راه اندازی کند.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد، مصطفی سلطانی مدیرعامل شرکت هوشمند آرنا سورین درخصوص محصولات فناورانه این شرکت خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم با بهره‌وری از فناوری‌های روز، خدمات سرویس سوپرکامپیوتر و هوش مصنوعی را به صورت ابری به کاربران و متقاضیان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: شرکت سورین در جهت تامین تجهیزات و ارائه راه‌کارهای حرفه‌ای برای نیازهای متفاوت از جمله رایانش ابری، ابر اختصاصی، پردازش سریع، سوپر کامپیوترهای قدرتمند، هوش مصنوعی و استوریج‌های حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

سلطانی همچنین درباره میزان صرفه ارزی نمونه داخلی این محصول دانش‌بنیان اظهار کرد: نمونه‌های خارجی این سامانه هوشمند به صورت جامع و کامل‌تر در خارج از کشور وجود دارد اما با توجه به تحریم‌ها، هزینه بالا و مشکلات در حوزه پرداخت برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیستند.

مدیرعامل شرکت هوشمند آرنا سورین ادامه داد: از اینرو نمونه داخلی سامانه ابرمحاسباتی در کشور طراحی شد تا خدمات سوپر کامپیوتر و هوش مصنوعی را به صورت ابری و از راه دور به متقاضیان و کاربران ارائه کند.

این فعال فناور یادآور شد: این شرکت همچنین خدماتی را در حوزه مشاوره، طراحی و پیاده‌سازی این سامانه را برای متقاضیان ارائه می‌کند.

سلطانی ضمن اشاره به اینکه تولید محصولات داخلی دانش بنیان به افزایش اشتغالزایی نیز منجر شده اظهار کرد: درحال حاضر در این شرکت برخی از متخصصان داخلی در حوزه تولید و توسعه نرم افزاری سامانه ابر محاسباتی فعالیت دارند و برخی دیگر از این فعالان حوزه فناوری نیز در حوزه پشتیبانی و رفع مشکلات کاربران فعالیت دارند.

این فعال فناور بیان کرد: بخش عمده کار ما در شرکت در حوزه تولید نرم افزارهای مورد نیاز این سامانه هست و بخش سخت افزار از خارج از کشور خریداری می شود.

مدیرعامل شرکت سورین گفت: این شرکت با هدف پرکردن خلا موجود در پیاده‌سازی مراکز داده و استفاده بهینه از منابع کامپیوتری در جهت توسعه فعالیت های خود گام برمی دارد.

ارسال نظرات
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی