کد خبر: ۳۶۲۴۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ | ۱۶:۳۰

جزئیات جدید درباره دستگاه ردیاب سامسونگ گلکسی اسمارت تگ 2 منتشر شد

سامسونگ پیش‌تر و در سال 2021 در کنار معرفی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S21 از ابزارهای ردیاب گلکسی اسمارت تگ و گلکسی اسمارت تگ پلاس رونمایی کرد. در ماه مارس 2023 شایعاتی مطرح شد که نشان می‌داد سامسونگ به‌دنبال معرفی نسخه جدیدی از ردیاب خود در اواخر سال جاری میلادی است.

به گزارش «نبض فناوری»، اکنون به‌نظر می‌رسد که این سناریو در شرف وقوع است؛ چرا که اخیرا فهرست گواهینامه صادر شده برای یک ابزار با نام گلکسی اسمارت تگ 2 در فضای آنلاین لو رفته است. فهرست گواهینامه مورد اشاره از پایگاه داده وبسایت Bluetooth SIG استخراج شده است. این فهرست فارغ از اعلام نام ردیاب به جزئیات چندانی در رابطه با آن اشاره نکرده است.

بر این اساس گلکسی اسمارت تگ 2 به‌جای استفاده از رادیو بلوتوث 5.1 موجود در مدل نسل قبلی از بلوتوث 5.3 بهره خواهد برد. بلوتوث 5.3 در مقایسه با بلوتوث 5.1 یک به‌روزرسانی نسبی و نه عمده قلمداد می‌شود. اما این ویژگی احتمالا کماکان به کاهش میزان مصرف انرژی، کاهش سطح تداخل در اتصال، بهبود کلی کیفیت ارتباط و ارتقاء امنیت کمک خواهد کرد.

متاسفانه در حال حاضر هیچ‌گونه جزئیات دیگری پیرامون ردیاب گلکسی اسمارت تگ 2 در دسترس نیست. انتظار می‌رود که سامسونگ کماکان دکمه روی دستگاه و امکان برنامه‌ریزی این دکمه برای کنترل دستگاه‌های اینترنت اشیاء از طریق گوشی موبایل را در اختیار کاربران قرار دهد.

بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این‌بار نیز سامسونگ نسخه مجزایی از اسمارت تگ 2 با قابلیت پشتیبانی از اتصال فوق پهن‌باند (UWB) را ارائه نموده یا این ویژگی در کلیه مدل‌های اسمارت‌ تگ 2 قابل دسترس خواهد بود. اتصال فوق‌ پهن‌باند پیش‌تر در گلکسی اسمارت تگ پلاس ارائه شده بود.

برای روشن شدن موضوع احتمالا لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانیم؛ چرا که در صورت صحت شایعات لو رفته انتظار می‌رود که مدل جدید اسمارت تگ ضمن برگزاری رویداد آینده Galaxy Unpacked در هفته پایانی ماه جولای معرفی شود. در جریان این مراسم، سامسونگ از گوشی‌های تاشو جدید خود با اسامی گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 نیز رونمایی خواهد کرد.

جزئیات جدید درباره دستگاه ردیاب سامسونگ گلکسی اسمارت تگ 2 منتشر شد

گلکسی اسمارت تگ 2 موفق به دریافت تائیدیه بلوتوث شد

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی