کد خبر: ۳۶۲۶۱
|
۱۴ تير ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰

آیا آپدیت اندروید 14 باعث بهبود عملکرد سخت‌افزاری سامسونگ گلکسی S23 اولترا می‌شود؟

عرضه رابط کاربری One UI 6 در نقشه راه نرم‌افزاری سامسونگ برنامه‌ریزی شده و انتظار می‌رود که این به‌روزرسانی بر پایه اندروید 14 منتشر و در دسترس کاربران دستگاه‌های گلکسی قرار گیرد.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس اطلاعات پیش‌تر لو رفته انتظار می‌رود که سامسونگ فرآیند تست بتا عمومی برای رابط کاربری One UI 6 و سیستم‌عامل اندروید 14 را در سومین هفته از ماه جولای آغاز نماید.

مطابق روال معمول جدیدترین گوشی‌های پرچمدار کمپانی (این‌بار خانواده گلکسی S23) نخستین دستگاه‌های شرکت‌کننده در فرآیند تست عمومی بتا به‌شمار خواهند رفت.

فهرست اخیرا فاش شده از وبسایت گیک‌بنچ نشان می‌دهد که غول کره‌ای نیز احتمالا همین رویکرد را دنبال می‌کند. بر این اساس سامسونگ گلکسی S23 اولترا با سیستم‌عامل اندروید 14 و احتمالا رابط کاربری One UI 6 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده است.

دستگاه شناسایی شده در وبسایت گیک‌بنچ یک مدل لاک شده طرف قرارداد با شرکت مخابراتی AT&T و دارای شماره مدل ‘US ‘SM-S918U است. از آنجا که دستگاه مورد اشاره از نرم‌افزار بتا استفاده می‌کند؛ لذا امتیاز بنچمارک نبایستی به‌عنوان معیاری برای تعیین عملکرد نهایی مورد استناد قرار گیرد.

بر این اساس گلکسی S23 اولترا با اندروید جدید امتیازات 1712 برای عملکرد تک هسته‌ای پردازنده و امتیاز 3476 را برای عملکرد چند هسته‌ای دریافت کرده است. این درحالی است که این گوشی در نقد و بررسی سایت آی‌تی‌رسان به ترتیب امتیازات 1330 و 4428 را دریافت کرده بود.با توجه به امتیازات به دست آمده شاهد بهبود عملکرد تک هسته‌ای پردازنده و افت نسبی عملکرد چند هسته‌ای پردازنده گلکسی S23 اولترا هستیم.

آیا آپدیت اندروید 14 باعث بهبود عملکرد سخت‌افزاری سامسونگ گلکسی S23 اولترا می‌شود؟

با این‌حال فهرست لو رفته نشان می‌دهد که فرآیند تست بتا داخلی برای نرم‌افزار جدید احتمالا به نحو مطلوبی در حال انجام است. چنان‌چه سامسونگ به مراحل معمول انتشار نرم‌افزار جدید توسط خود پایبند باشد؛ در این‌صورت انتظار می‌رود که فرآیند تست بتا عمومی برای مدت حداقل چند هفته ادامه یافته و کمپانی پیش از انتشار آپدیت پایدار اندروید برای خانواده گلکسی S23 حداقل 4 نسخه بتا عمومی را عرضه نماید. البته در این میان سایر دستگاه‌های سامسونگی نیز واجد شرایط دریافت این آپدیت OTA هستند.

در رابطه با ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید هنوز مشخص نیست که One UI 6 فارغ از برخی ترفندها و اصلاحات جزئی چه قابلیت‌های جدیدی را به ارمغان خواهد آورد. اندروید 14 دارای چند ویژگی جالب توجه نظیر نمایش بهتر اطلاعات مربوط به سلامت باتری، بهبود قابلیت Nearby Share و منو اشتراک‌گذاری جدید، ژست پیش‌بینی‌کننده پشتی و نوار ناوبری شفاف در کلیه برنامه‌ها خواهد بود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی